Drachten kan thuis niet winnen van AVO

Het derde duel van de 2de helft van de veldcompetitie stond afgelopen zaterdag op het programma. Het Assense AVO kwam op bezoek. In de zaal had Drachten tweemaal niet kunnen winnen van AVO, maar de hoop vooraf was dat het op het veld misschien anders zou zijn. De thermometer tikte de 22 graden aan en het zonnetje deed de rest. Publiek was er dan ook voldoende dus een prima ambiance voor een mooi potje korfbal.

Drachten startte stroef en kon pas in de 6de minuut via Arjen de eerste goal aantekenen. De gasten uit Assen hadden toen al 2 maal de korf gevonden en deden dit een dikke minuut later nog een keer (1-3). Wim maakte van afstand de 2-3 maar dat zorgde er niet voor dat Drachten echt in de flow kwam. Het bleef aanvallend stroef en AVO daarentegen gooide de schroom een beetje van zich af en liep uit naar 2-5. De derde Drachtster goal kwam op naam van Mart en viel 11 minuten voor de pauze.

In de laatste 10 minuten vielen er in elk geval meer doelpunten. AVO liep door naar 3-7 waarna opnieuw Mart vanaf de strafworpstip en Anne van afstand Drachten iets terug brachten in de wedstrijd (5-7). Echter, het slotakkoord was opnieuw voor AVO. In amper 3 minuten wisten ze nog driemaal de korf te vinden, zodat beide ploegen met een 5-10 ruststand aan de thee, of een ander dorstlesser, gingen.

De tweede helft bleef Drachten een tijdje op 4 goals “hangen”. Maurits maakte van afstand de 6-10, Meike scoorde haar eerste afstander en noteerde 7-11 en uit een strafworp was het opnieuw Mart die de 8-12 binnen legde. Er waren toen nog maar 10 minuten te gaan in het tweede bedrijf en doelpunten leken dus duur.

De 9-12 van Arjen, na een mooie actie van Wim, leek nog even een strohalm voor de groenhemden om toch nog weer terug in de wedstrijd te komen. Helaas was het daarna AVO dat het heft in handen nam en uitliep naar 9-18 en daarmee de wedstrijd besliste. Wim was de laatste doelpuntenmaker en vanaf de stip tekende hij de 10-18 aan.

Drachten verliest dus van AVO en de Assenaren gaan Drachten nu met 4 punten uit 3 wedstrijden op de ranglijst voorbij. Koploper Noordenveld maakte geen fout in Oudega (11-19) en blijft daarmee met 5 punten koploper. Drachten blijft staan op 3 punten. Alles is echter nog mogelijk. Op zaterdag 25 mei speelt Drachten de terugwedstrijd tegen AVO in Assen. De aanvang is 16:10.

Drachten 2 wist helaas ook niet te winnen van Dalto 3. De gasten uit Driebergen wonnen het duel uiteindelijk met 9-13. Daarmee blijft ook Drachten 2 op de 3de plaats in de poule staan voor LDODK 3, dat nog geen punten heeft maar nog een wedstrijd tegen Mid Fryslân 2 tegoed heeft.