KV Drachten / Van der Wiel

Over KV Drachten / Van der Wiel

Korfbalvereniging Drachten/Van der Wiel is met ongeveer 400 leden één van de grotere korfbalverenigingen van Noord-Nederland. Bij ons kan iedereen korfballen. Jong en oud, in (top)competitieverband maar ook puur recreatief. Waarden die daarbij centraal staan zijn: ambitie, beleving, plezier en respect.

Type vereniging

Korfbalvereniging Drachten/Van der Wiel is een échte zaterdagsvereniging. Een dynamische en bloeiende vereniging. Naast het streven om iedereen zo goed mogelijk te laten korfballen vinden we gezelligheid en clubbinding erg belangrijk.

De vereniging

KV Drachten/Van der Wiel is opgericht op 13 augustus 1946. Onze verenigingskleuren zijn groen en zwart. Aan de Sportlaan 7 in Drachten beschikt onze vereniging over een eigen korfbalaccommodatie. Deze bestaat uit kunstgrasvelden, een eigen korfbalhal, een sportkantine en kleedkamers. Alle faciliteiten om de korfbalsport optimaal en veilig te kunnen beoefenen zijn aanwezig.

Diverse niveau’s

Bij KV Drachten/Van der Wiel kan op diverse niveau’s worden gekorfbald. Uiteraard in competitieverband. Hierbij wordt doordeweeks één of tweemaal getraind en op vrijdag of zaterdag een competitiewedstrijd gespeeld. Het midweekteam van onze vereniging speelt wedstrijden op woensdag of donderdag. Het is ook mogelijk om mee te doen aan recreatiekorfbal. Een wekelijks recreatief trainingsuurtje voor wie goed in beweging en fit wil blijven, maar dit zonder de verplichting om iedere week een competitiewedstrijd te moeten spelen.

Wedstrijdfoto’s met dank aan Janko van der Kooi