Drachten 2 – Sparta Zwolle 2

Afgelopen zaterdag stond er voor het tweede de wedstrijd tegen het tweede van Sparta Zwolle op het programma. Voor de Drachtsters was het een wedstrijd om zich te revancheren ten opzichte van de verloren wedstrijd van vorige week, maar ook van de verloren uitwedstrijd in de zaal. In de beginfase van de wedstrijd had Drachten moeite om een gat te slaan. Door de scorende dames van Sparta bleef het verschil maximaal twee doelpunten en bleven de Zwollenaren in de wedstrijd. In het tweede deel van de eerste helft had Drachten verdedigend meer controle en beloonde de ploeg zichzelf met het afronden van goede aanvallen. Maar uiteindelijk ging de Drachtster formatie met een voorsprong van 11-8 de rust in.

Na de thee kwam Sparta snel terug tot 11-10. Maar Drachten scoorde uiteindelijk goed mee. Waardoor het verschil weer twee werd. Er volgde een periode waarin de doelpunten moeizamer vielen. Na de time-out kwamen Amarins Visser, Noa Tilkema en Wijnand Bergsma naast Dennis de Haan te spelen. Bergsma forceerde een stip en rondde deze koelbloedig af. Hierna maakte het andere vak een verschil van vier door doelpunten van Doenja Payer en Bente de Jong. Vervolgens kwamen beide ploegen tot scoren. Na de vak- en functie wissel werd Redmar Bauer gewisseld, nadat hij zijn vrijebal benut had, Mart Middelkamp kwam er voor hem in. Sparta kreeg nog een opleving en kwam uiteindelijk terug tot 19-17. Maar de laatste minuten speelden de Drachtsters volwassen uit en in de laatste aanval van de wedstrijd maakte Noa Tilkema nog een keurige afstander waardoor de wedstrijd uiteindelijk in 20-17 eindigde.

Door deze zege staat Drachten nu tweede in de reserve overgangsklasse A. Met 1 punt voor op LDODK 3 en 1 punt achter Dos’46 3. LDODK en Dos’46 hebben echter allebei een wedstrijd minder gespeeld.

Volgende week neemt Drachten 2 het op tegen de Meeuwen 2, die afgelopen zaterdag verloren van Unitas met 18-14. De wedstrijd begint om 14.00 uur op sportpark Putter Eng te Putten.