Wedstrijd: Leonidas/SCO B1 – Drachten B1

Zaterdag 17 september stond de B1 van Drachten tegenover de B1 van Leonidas/SCO, op het veld in Noordwolde. Om 11.30 klonk het eerste fluitsignaal en kon de wedstrijd beginnen. In de aanval startten: Jort, Figo, Jildau en Jente en in de verdediging startten: Niek, Jens, Floor en Ilse. Johan Schaafsma nam de coaching over van Joran Piepers die met Drachten 3 zelf een wedstrijd had.

Al snel was duidelijk dat Drachten de bovenliggende partij was. Aanvallend werd veel gecreëerd, in de rebound had Drachten veel over en ook verdedigend stond het goed. Het enigste wat nog knaagde was de afronding. In het tweede deel van de 1e helft kon Drachten maar niet uitlopen op Leonidas/SCO. Het spel van Drachten werd erg rommelig en de passing was erg slecht. Verdedigend stond het de hele 1e helft erg goed en Leonidas/SCO weet dan ook maar 3 keer te scoren. Omdat Drachten in de 1e helft niet goed weet af te maken, scoort Drachten dan ook maar 3 keer. Ruststand is dan ook 3-3

In het begin van de 2e helft begint Drachten gas te geven. Na een paar minuten staat het dan ook al 3-8. Ten opzichte van de 1e helft ging in de 2e helft de passing wel veel beter. Door een paar afstandsschoten van Leonidas/SCO komt de tegenstander van Drachten nog wel ietsje dichterbij maar Drachten speelt de wedstrijd rustig uit en Leonidas/SCO komt niet echt meer in de buurt. Eindstand is dan ook 10-12. Drachten neemt de 2 punten mee naar huis en staan nu bovenaan in de competitie.

Benieuwd naar de hele wedstrijd? Kijk dan hier onder!

Volgende week neemt Drachten B1 het op tegen DOS’46 B2.