Anne van der Ploeg kiest voor KV Drachten/Van der Wiel

De 28-jarige, in Groningen woonachtige, Anne van der Ploeg maakt aan het einde van het seizoen de overstap van KV Nic. naar KV Drachten/van der Wiel.
Anne groeide als korfbalster op bij Club Brothers en maakte in 2015 de overstap naar stadsgenoot Nic. Daar speelde ze de afgelopen seizoenen in de selectie en veelal in Nic. 1.

Anne is niet geheel onbekend bij KV Drachten. Ze is de afgelopen seizoenen al regelmatig langs de lijn te vinden geweest bij de wedstrijden van vriend Wilfred Oostra (Drachten 3). Dat Anne zou stoppen bij de Nic.-selectie was al langere tijd bekend. De vervolg plannen echter niet. Waarna hoofdtrainer Simon Rozendal interesse toonde in de kwaliteiten van de Groningse dame kwam ze voor een lastige keuze. “Ik heb lang getwijfeld over volgend seizoen. Dat ik klaar was in de selectie van Nic. daar was ik wel over uit. Op zoek naar meer tijd voor privé. De keuze voor Drachten lijkt dan misschien niet de meest logische maar juist omdat Wilfred hier ook speelt denk ik dat het voor meer balans gaat zorgen. Daarnaast ben ik nog te fanatiek om lager te gaan spelen.”

Ze weet dat er bij Drachten volgend jaar een mooie uitdaging ligt in een nieuw te vormen jonge groep. “Ik heb zin in het nieuwe seizoen! Er zit heel veel potentie in de groep van volgend jaar en ik hoop van toegevoegde waarde te kunnen zijn om die er helemaal uit te halen.”