Hallo allemaal!

Wim vroeg mij of ons team wel eens een verslag instuurde over hoe de wedstrijd was gegaan en ik zei “geen idee eigenlijk”, toen vroeg Wim of ik dat wilde doen over onze kampioenswedstrijd en hoe het seizoen is gegaan, “tuurlijk” zei ik, “ik wil wel een poginkje wagen!”

Aan het begin van het seizoen is het altijd weer even wennen aan elkaar maar daar waren we snel over heen, de eerste wedstrijd was een uitwedstrijd tegen Udiros B1 en die eindigde in een uitslag van 4-6! Yes! Gewonnen! Niet zo’n hele grote uitslag maar dat maakte ons niet uit! De tweede wedstrijd ging heel wat beter en we hadden ook 2 top wissels namelijk Jort en Ilse uit de B1! Die wedstrijd eindigde dan ook in een uitslag van 19-8!!! Esmee uit de B3 doet ook geregeld met ons mee en ook Janny uit de B3 heeft een keer meegedaan! En Joran en Femke zijn ook een keer onze coaches geweest! Wij maken niet zo heel veel doelpunten in een wedstrijd maar wij hebben een hele goede verdediging waardoor wij de tegenstanders ook op een laag aantal doelpunten houden, daardoor denk ik dat het periode thema afronden van de trainingen nu op een goed moment komt hahah.

Daar was het moment aangebroken! De kampioenswedstrijd! Jammer genoeg wel uit maar we hadden al afgesproken om het volgende week gewoon nog een keer te vieren bij de thuiswedstrijd! Het was de eerste keer dat we tegen Kinea moesten want de andere wedstrijd was door corona afgelast. We hadden er allemaal zin in, zo’n zin in dat er een auto naar de verkeerde hal reed 😂  maar ze kwamen nog ruim op tijd aan! Het doel van Thom was om de tegenstander onder de 5 doelpunten te houden, nou dat is aardig goed gelukt! En Jesper zegt altijd aan het einde van de bespreking “en vooral ook veel plezier maken!” Nou dat hebben we zeker gedaan en we hebben een goed spel gespeeld en de wedstrijd eindigde dan ook in een uitslag van 5-13! Wat voor ons doen best veel doelpunten zijn 😅  daarna hebben we lekker taart gegeten bij de kv en met z’n allen het eerste gekeken!

We zijn dit seizoen met ups en downs kampioen geworden want we hadden bijvoorbeeld last van een paar blessures en een gestaakte wedstrijd! En natuurlijk corona niet te vergeten waardoor een aantal van ons trainingen en wedstrijden misten en we een aantal wedstrijden jammer genoeg niet meer konden spelen, maar dat mag de pret niet drukken, wij zíjn kampioen en dat pakt niemand ons meer af! Ook dezelfde tegenstanders van de gestaakte wedstrijd waar we volgende week tegen moeten niet! Komen jullie ook kijken en ons aanmoedigen?

Groetjes Jildau uit de B2!