Bekerfinale voor de A1!

Drachten A1 staat de finale van de Junioren beker (Noord). In de eerste ronde trof onze A1 V&V (G)/Quick ’21 A1 in eigenhuis. Deze wedstrijd werd eenvoudig gewonnen met 23-14. In de kwartfinale wachtte hoofdklasser LDODK A1. In een moeizame wedstrijd waarin Drachten A1 eigenlijk continu de boventoon voerde werd ook LDODK aan de kant gezet. Via een 15-18 overwinning op de hoofdklasser werd de halve finale bereikt. Tegenstander: Mid-Fryslân A1.

Afgelopen donderdag werd deze halve finale in eigenhuis gespeeld. Mede door een goede start wist Drachten A1 al snel op een comfortabele voorsprong te komen. Een voorsprong die, ondanks een goede tweede helft van Mid-Fryslân, uiteindelijk de finale opleverde (17-12). De ploeg van Alle Broersma en Marc Akkerman neemt het in de finale op tegen Nic./Hoogkerk A1 uit Groningen.

Drachten 1 (gestrand in de eerste ronde), Drachten 4 (gestrand in de kwartfinale) en Drachten B1 (gestrand in de kwart finale) zijn helaas niet meer actief in het bekertoernooi.

De finale van de Junioren beker (Noord) vindt plaats op 15 juni op de velden van Vlug & Vaardig (G) in Garyp. De junioren starten om 19:00 uur, gevolgd door de senioren finale om 20:30 uur.