C1 ongeslagen kampioen!

C1 ongeslagen kampioen!!

Afgelopen woensdagavond was het zover. De C1 kon ongeslagen kampioen worden.

Op zaterdag ervoor hadden wij, de toch nog lastige thuiswedstrijd tegen KV Oerterp C1 gewonnen met 6-5. De nummer twee in de poule. Maar wij waren niet compleet zodat we het kampioensfeest nog een paar dagen gingen uitstellen. Dat was tegen Spannum, een wedstrijd die op voorhand al gewonnen leek te zijn op basis van de eerdere uitslagen.

Vanaf de 1e minuut was het zaak om de wedstrijdspanning snel weg te spelen en het publiek een leuke wedstrijd te laten zien en te vermaken. Spannum was helaas niet bij machte om het de C1 moeilijk te maken. Vandaag waren wij zelf onze grootste tegenstander. Verdedigend konden wij de 0 houden, dit was al een paar keer eerder gelukt. Dus dat zat wel goed. Maar de vele mooie kansen waaronder doorloopballen, kansjes van dichtbij werden gemist. Helaas lukte het niet om een grotere uitslag neer te zetten. Maar uiteindelijk werd er met 9 0 gewonnen, na het fluitsignaal van de prima leidende Johan Schaafsma kon het feest beginnen.

Het leuke was dat onze nieuwe shirtsponsor van de C1, Bakkerij de Groot speciaal was komen kijken. Leon en Dunya de Groot konden samen met de kampioenen op de foto. Ze hadden ook een heerlijke slagroomtaart mee waar zelfs een teamfoto op te zien was. Deze werd na afloop zonder probleem helemaal opgegeten, heerlijk was hij.

Uiteraard willen wij de invallers (Marnick, Hylke Rienk, Noud, Teije en Jort) van de afgelopen tijd bedanken, ook zij hebben een steentje bij gedragen met dit kampioenschap.

Nu gaan wij op naar de zaal, een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Er zal zeker meer getraind gaan worden op de afronding van de kansen. Maar als trainers/coaches zijn wij erg tevreden en trots. Wij zijn vooral blij dat het zo’n leuke en gezellige groep is samen met de C2. Plezier staat voorop, dan kan je pas winnen!

Marja, Noa en Merijn