Fotowand onthuld!

75 jaar clubhistorie

Op zaterdag 21 mei heeft de voorzitter, Bart de Zee, de fotowand onthuld, die gemaakt is ter ere van het 75-jarig bestaan van onze vereniging. Hierbij waren verschillende oud(leden) en andere belangstellenden aanwezig.

De selectie van foto’s uit 75 jaar clubhistorie komen uit het verenigingsarchief en uit privécollecties van (oud)leden. De fotowand hangt in de kleine kantine en is gemaakt door Van Dam Lichtreclame.

De onthulling werd gedaan door het oudste lid van de vereniging, Ben de Vries (87 jaar) én het jongste lid, Eva Penninga (3 jaar).
Ben de Vries is sinds 1974 lid. Hij was van 1975 tot en met 1979 penningmeester van de club en daarna nog diverse jaren actief in de kantinecommissie. Ook was hij scheidsrechter en later beoordelaar. Hij is de (schoon)vader van Ino en Marja de Vries en opa van Marc.
Eva is de dochter van Marten en Sanne Penninga en het zusje van Stijn.

Zij trokken samen het kleed weg – met wat hulp van de voorzitter-, waardoor de fotowand zichtbaar werd.

Op 1 en 2 juli is het eindelijk tijd voor het KV Drachten jubileumfestival! Op deze twee dagen is het feest voor alle (oud)leden, ouders van leden en iedereen die een groenzwart hart heeft! Op 1 juli is de openingsavond voor (oud)leden en een aantal genodigden (vanaf 18 jaar) met muziek van Folkert Hans en op zaterdag 2 juli zijn er jeugdactiviteiten zoals een stormbaan voor de jongste jeugd, een schutterstoernooi vanaf de D’s tot en met de senioren, een jubileumwedstrijd tussen twee teams van oud-coryfeeën (samengesteld door Alle Broersma en Henk Jan Mulder). Op zaterdagavond is er eerst kinderdisco en daarna groot feest in de feesttent met de band Session. Op de website bij “jubileum” kun je alle informatie vinden over het programma en opgave.

De jubileumcommissie

Klik op de afbeelding om deze te vergroten!