"Voor mij is er nu een tijd gekomen dat ik wil ervaren hoe het is zonder korfbal."

Ilse van der Meulen stopt ermee

Zo rond het einde van de zaalcompetitie heeft Ilse van der Meulen (S1) bekend gemaakt aan de spelersgroep en tz dat zij na dit seizoen stopt met korfballen. Ilse kwam in de A’s over van KV Heerenveen en speelde 1 seizoen in Drachten A1. Hierna maakte ze de overstap naar DOS’46 waarin ze een jaar A1 en in de selectie speelde. In het seizoen 2018/2019 besloot ze terug te keren naar Drachten. Sinds haar terugkomst speelde Ilse onafgebroken in Drachten 1. In het seizoen 2018/2019 pakte ze de dubbel door zowel in de zaal als op het veld kampioen te worden. Na 6 seizoenen, waarin zij veel heeft betekend voor de hoofdmacht, neemt de topschutter (voor nu) afscheid van het korfballen.

Ilse van der Meulen over haar besluit: “Na een aantal fantastische jaren bij KV Drachten vd Wiel heb ik besloten om te stoppen. Ik heb 17 jaar lang met veel plezier gekorfbald en afgelopen jaren een mooie tijd gehad bij KV Drachten vd Wiel. Voor mij is er nu een tijd gekomen dat ik wil ervaren hoe het is zonder korfbal. Ik zal zeker nog langs de lijn te vinden zijn als supporter.”

Het cluster technische zaken en het bestuur willen Ilse bedanken voor de prachtige jaren in de selectie en hopen haar nog veel langs de velden te zien.

Aanstaande zaterdag speelt onder andere Ilse haar laatste wedstrijd. Kom nog éénmaal naar de Sportlaan in Drachten om te genieten van de flitsende acties van Ilse. De thuiswedstrijd Drachten 1 – Ritola 1 start om 15:30 uur.