In de komende weken mogen we weer los!

Door de versoepelingen mogen aankomende zaterdag de meeste teams weer los. De breedte korfbalteam zullen hun competitie weer oppakken en deze uitspelen conform het schema dat al bestond. Er zijn ook enkele oefenwedstrijden. In de week erna zullen ook alle wedstrijdteams weer mogen starten in een nieuw gerealiseerd programma.

Om één en ander zo goed mogelijk georganiseerd te krijgen vraagt dit van ons allen iets. Voor komend weekend geldt dat de planning voor de zaalwacht/QR-scanner die er al was weer gebruikt wordt. Check het schema of je verwacht wordt. De QR scanners zullen zaterdag bijgestaan worden door een bestuurslid.

Daarnaast mogen we ons publiek weer welkom heten in de SNIJ Noord hal en mag onze kantine weer open. Kom je naar ons complex? Dan is een Corona Toegangsbewijs verplicht zoals dit voorheen ook gehanteerd werd. Voor zowel de kantine als de sporthal geldt dat je een vaste zitplaats moet hebben. Hierdoor kunnen er maximaal 250 bezoekers de zaal in op 1,5 meter, VOL=VOL (vrijwilligers worden niet mee gerekend). In de kantine hanteren we ook een maximumcapaciteit. Daarnaast is het bij verplaatsing verplicht een mondkapje te dragen vanaf 13 jaar.

Als bestuur vinden we het geweldig dat iedereen weer mag spelen en dat daarbij ook weer publiek welkom is. Daarom willen we iedereen vooral warm welkom heten! Houd de socials in de gaten, er staat u allen een ‘warm welkom’ te wachten!

Tot ziens!!

Hieronder staan alle Corona regels nog eens opgesomd.

Algemeen, RIVM basisregels.

• Bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen, was regelmatig je handen en hoest en nies in je elleboog.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht en ventilatie in binnenruimtes.

Sport specifieke regels RIVM, NOC/NSF, KNKV.

• Er mag volledig gesport worden, wedstrijden en competities zijn toegestaan.
  • Voor sporters is een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder.
  • Voor publiek bij sportwedstrijden en kantinebezoek is een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder.
  • Voor publieke binnenruimtes zoals sportcomplexen is een mondkapje verplicht vanaf 13 jaar en ouder, als men een zitplaats heeft mag deze af.
  • Een vaste zitplek is verplicht met 1,5 meter tussenruimte.
  • Sportkantines mogen open zijn van 05:00 tot 22:00, zitplek verplicht op 1,5 meter.
  • Personen uit één gezin of onder de 13 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden.
  • Verenigingsvrijwilligers in functie hoeven geen coronatoegangsbewijs in bezit te hebben op het moment van uitvoering van hun functie. Rijouders worden ook gezien als vrijwilliger. Als men klaar is dient men het complex te verlaten.

Nieuw quarantaine protocol.

• Bij een positieve test 7 dagen in isolatie, als de klachten na 7 dagen over zijn en je bent 24 uur klachten vrij dan mag je uit isolatie, na afloop GGD test niet nodig, advies zelftest.
  • Bij nauw contact met een positief getest persoon 5 dagen in quarantaine, daarna mag je uit quarantaine mits klachten vrij, GGD test niet nodig, advies zelftest.
  • Geen quarantaine voor scholen bij nauwe contacten voor kinderen onder de 18 jaar, mits geen klachten.
  • Geen quarantaine bij nauwe contacten als je een boosterprik gehad hebt die minimaal één week oud is of als je korter dan 8 weken geleden positief bevonden bent, mits geen klachten.

Voor meer algemene informatie en vragen:        KNKV FAQ | NOC-NSF FAQ | RIVM FAQ