"Ik wilde dit seizoen nog één keer proberen om de selectie te halen."

Joran Piepers zwaait na dit seizoen af

Zo halverwege de zaalcompetitie heeft Joran Piepers (S2) besloten om te stoppen met korfballen en meer tijd vrij te maken voor het coachen en studie. Joran groeide op bij KV Drachten en doorliep alle jeugdteams. In het seizoen 2013/2014 behaalde hij met de B1 deelname het Nederlandse kampioenschap. In het seizoen 2017/2018 maakte Joran de stap naar de senioren en speelde tot vorig seizoen in het derde. Het afgelopen seizoen mocht hij aansluiten bij de selectie en kwam dit seizoen uit in Drachten 2. Jammer genoeg houdt hij het na één seizoen alweer voor gezien.

“Ik wilde dit seizoen nog één keer proberen om de selectie te halen. Toen ik op het veld in eerste instantie opnieuw afviel naar 3 had ik eigenlijk al besloten dat het mijn laatste jaar ging worden. Dat ik bij S2 aan mocht sluiten in de zaal veranderde die situatie in eerste instantie maar vrij snel kwam ik er achter dat ik een stuke drive mis om in de selectie te spelen. Ik ga me volgend jaar meer bezighouden met het coachen van de C1 en mij focussen op het laatste jaar van mijn studie. Daarnaast ben ik volgend seizoen  nog bestuurslid en clusterhoofd PR & Communicatie. Ik zal dus nog veel op de club te vinden zijn.”

Het cluster technische zaken en het bestuur willen Joran bedanken voor de actieve spelersjaren bij onze vereniging en zijn blij dat Joran nog op verschillende vlakken actief blijft voor onze vereniging.

Aanstaande zaterdag speelt onder andere Joran zijn laatste wedstrijd. Kom nog éénmaal naar de Sportlaan in Drachten om te genieten van het spel van Joran. De thuiswedstrijd Drachten 2 – Nic. 2 start om 14:00 uur.