Koningstocht was een groot succes!

KV Drachten Koningstocht 2021

En dan is Koningsdag 2021 weer voorbij en zit de voor- en de napret van het organiseren van de KV Drachten Koningstocht er ook weer op. Wat ons betreft een perfect moment om even terug te kijken naar afgelopen zaterdag, wat toch wel weer een hoogtepunt was in deze Corona tijd!

Weten jullie het nog? Happen en trappen in juni 2020? Een super leuke activiteit, waarvan wij dachten dat we in 2021 niet iets soortgelijks hoefden te organiseren, want tegen die tijd zouden de kunstgrasvelden van KV Drachten weer groen en zwart kleuren. Helaas was niets minder waar en dat betekende dat Merijn, Jeltsje, Leonie, Marja en Alinda toch besloten om de koppen weer bij elkaar te steken en een activiteit te organiseren voor jong en oud!

En afgelopen zaterdag was het dan zover: met de hulp van vele KV Drachten vrijwilligers, Slagerij de Vos voor de hapjes en de waardebon voor de vrijwilligers, Jumbo de Drait voor de mandarijnen, Drachtster Boys voor het beschikbaar stellen van hun toiletten en terrein, de bewoners van De Waterparel voor het gebruiken van hun steiger en Jildou en Christien voor het veilig overvaren van de deelnemers hebben we een prachtige KV Drachten Koningstocht beleefd!

Voor de jongste jeugd was er in de ochtend al een vossenjacht georganiseerd en ’s middags konden alle andere leden van de vereniging echt los!

Er was een route uitgestippeld van zo’n 13 km door verschillende wijken van Drachten. Alle deelnemers mochten zelf kiezen of ze op de fiets gingen of lopend en wanneer en waar ze gingen starten, als ze maar voor 17.00u binnen waren. Tijdens deze route werden de groepjes uitgedaagd om gekke en uitdagende challenges uit te voeren, met of zonder korf, lastige vragen te beantwoorden en daarmee getallen voor de Bingo kaart te verdienen. Onderweg waren er een aantal posten waar onder het genot van een hapje en een drankje ook nog een oud Hollands spel gespeeld kon worden! En eerlijk waar, voor de organisatie was het heerlijk om al die gezichten van Drachten weer te zien (van jong tot oud), het plezier op de gezichten af te lezen en van verre de deelnemers al aan te horen en zien komen (oranje tenues en luidkeels gezang)! Daarnaast hebben we prachtige filmpjes en foto’s gezien van het ten uitvoer brengen van de opdrachten!

Het tijdstip van 17.00u was iets te scherp gekozen door de organisatie, aangezien de meeste groepjes er langer over deden. Wat ons betreft een groot compliment, omdat mensen lekker in beweging waren en ondertussen kort, op gepaste afstand, even bij konden kletsen! Met aan het einde van de route een ijsje bij de KV en uiteindelijk de prijs voor het inleveren van je Bingo kaart: een leuk kaartje gemaakt door Inge Zijlstra (Inges Designs op Instagram) en een doosje met Klavertje vier zaadjes! Om zo iedereen voorspoed en geluk te wensen in deze Corona tijd!

En als je de jeugd dan op het veld ziet, met een bal in de hand en scorend op de korf, dan heb je toch weer zo’n trots KV Drachten gevoel! Want ondanks dat de velden nog niet zo gevuld zijn zoals we hadden gehoopt, de competitie ook niet hervat gaat worden, hebben we zaterdag toch weer even flink genoten!

Wij willen heel graag alle vrijwilligers bedanken die de posten hebben bemand en versierd en die er samen met alle deelnemers een groot feest van hebben gemaakt: in totaal waren er afgelopen zaterdag, inclusief de vossenjacht, zo’n 200 mensen op de been! En dat is toch fantastisch!

Tot gauw allemaal.

Groetjes,