Laatste seizoen Simon Rozendal

Simon Rozendal stopt als hoofdtrainer van KV Drachten / van der Wiel

Simon Rozendal stopt na dit seizoen als hoofdtrainer van de korfballers van KV Drachten / van der Wiel. De hoofdtrainer is bezig aan zijn tweede seizoen met de selectie.

“In mijn ogen heeft deze groep een andere trainer nodig om de laatste stap te zetten”, concludeert Simon als hij praat over zijn besluit om na dit seizoen te stoppen als hoofdtrainer. Midden in de corona pandemie en met het land nog half op slot werd Simon in 2021 hoofdtrainer van de A-selectie. De Drachtster zag een uitdaging om met een jonge spelersgroep de weg omhoog door te zetten. De A-selectie is bezig aan een uitstekend seizoen waarbij het vlaggenschip bovenin mee doet in de overgangsklasse. Daarnaast maakt het tweede team nog altijd kans op handhaving in de moeilijke reserve-hoofdklasse. “Seizoen 1 werd overschaduwd door corona, seizoen 2 door de vele wisselingen in de selectie. Ik ben trots op de selectie die in thuiswedstrijden in de zaal de binding met het publiek weer heeft gekregen”, vat Simon samen als we vragen naar zijn terugblik op de afgelopen periode.
De technische commissie heeft de zoektocht naar een nieuwe trainer voor de A-selectie inmiddels gestart. Wij bedanken Simon voor zijn bewezen diensten en we hopen nog te genieten van een aantal mooie wedstrijden!