Marco Zegwaard nieuw hoofdtrainer seizoen 2023/2024

Marco Zegwaard nieuwe hoofdtrainer Kv Drachten/Van der Wiel

Korfbalvereniging Drachten/Van der Wiel is er in geslaagd een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen voor het seizoen 2023-2024. Marco Zegwaard volgt Simon Rozendal op, die aan het einde van dit seizoen afzwaait.

Marco start aan zijn eerste klus als hoofdtrainer en heeft veel ambitie. Bij zijn club AVO uit Assen heeft Marco verschillende jeugd ploegen getraind en momenteel is hij ook trainer/coach van Noord U17. Marco heeft daarnaast als speler ervaring op het hoogste niveau van Nederland en weet dus wat er nodig is om stappen omhoog te maken. De visie die Marco heeft op het spel en zijn aanpak past goed bij Kv Drachten/Van der Wiel en de spelersgroep.

Afgelopen week bereikte bij de partijen een akkoord voor een jaar met een optie tot nog een jaar. Zegwaard is verheugd met zijn eerste klus als hoofdtrainer. “Ik ben enorm trots dat ik bij een prachtige club als KV Drachten volgend seizoen aan het roer mag staan. KV Drachten is een bloeiende en goed georganiseerde club, met gedreven vrijwilligers, een goede jeugdopleiding en ambitieus plan. Er staat een gemotiveerde spelersgroep met veel potentie. Ik kijk nu al uit naar volgend seizoen en heb er enorm veel zin in om daar mij steentje aan bij te dragen. Ook kijk ik uit naar de samenwerking met de staf, spelers en club.”

Ook bestuurslid technische zaken Alle Broersma is erg blij met de komst van Marco Zegwaard als hoofdtrainer. “In de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer hebben we een aantal goede gesprekken gehad waarbij onder andere ook onze aanvoerder Wim Braam is aangeschoven. Uit deze gesprekken blijkt dat we op dezelfde manier naar het spelletje kijken en dat we qua aanpak op dezelfde lijn zitten. Met Marco hopen we dat we onze spelersgroep zich verder kan ontwikkelen en we ook volgend seizoen minimaal weer bovenin meedraaien.”

Zegwaard begint na de zomervakantie aan zijn nieuwe uitdaging als hoofdtrainer van KV Drachten/Van der Wiel.