Meike Broersma in Oranje <17

Afgelopen december werd het korfbaljaar traditioneel afgesloten met de Korfbal Challenge in Rotterdam. De plek waar de meest talentvolle jeugdspelers vanuit heel Nederland met elkaar de strijd aangaan. Met hun district doen ze er alles aan om op de hoogste trede van het podium te eindigen. Tevens is dit de plek waar de bondscoaches hun selecties bekend maken. Barry Schep selecteert zijn Oranje U17 en Leon Simons zijn Oranje U19.

Op woensdag 28 december kwam Meike Broersma (A1) in actie met Noord U17. Zij speelden met hun ploeg een sterk toernooi en wisten uiteindelijk de finale te behalen. De ultieme test en het ultieme moment om je nog één laatste keer te laten zien aan de bondscoach. Al was Meike hier totaal mee bezig aangezien zij helemaal niet bij de voorselectie zat en deze voorselectie had immers al voorafgaande aan de Challenge enkele trainingen met elkaar gehad. Het is dan ook erg bijzonder dat er een speler of speelster wordt toegevoegd op basis van de Challenge in Rotterdam.

Toch is dit gebeurd voor Meike! Barry Schep kondigde haar aan als de grote verrassing van het toernooi en dus ook de grote verrassing in zijn Oranje U17. Een prachtige prestatie waar we als vereniging enorm trots op zijn! Gefeliciteerd Meike!

In het verleden zijn er al meerdere Drachtsters actief geweest in Oranje en nu dat Meike zich ook bij dit rijtje mag voegen zien we dit als een enorm compliment voor de jeugdopleiding in Drachten. En daar zijn we ook enorm trots op!