Michel Daling neemt afscheid als hoofdtrainer

Na vier seizoenen de hoofdtrainer te zijn geweest van KV Drachten/Van der Wiel zal Michel Daling aan het einde van seizoen 2020/2021 zijn taken als hoofdtrainer/coach van de A-selectie neerleggen. Voorgaande is in goed overleg gegaan tussen het bestuur, Technische Zaken en Michel Daling.

Het bestuur en de vereniging is lovend over de inzet van Michel Daling, wie het vlaggenschip in seizoen 2018/2019 tweemaal naar het kampioenschap loodste, wat leidde tot een dubbele promotie naar de Overgangsklasse. Het seizoen daarop liet Daling opnieuw zien dat de selectie zich uitstekend kon meten met de top in de Overgangsklasse, resulterend in attractieve en strijdlustige wedstrijden. Uiteindelijk eindigde de selectie met een eerste plaats op het veld en deden ze bovenin mee in de zaal, helaas gooide Corona roet in het eten en kon het veld- en zaalseizoen niet uitgespeeld worden.

Michel Daling heeft zich de afgelopen seizoenen gekenmerkt als een trainer/coach die staat voor dynamisch en creatief korfbal, en zijn spelers graag zelfregulerend opleidt. Hij gelooft dat prestatie en plezier hand in hand gaan en heeft dit over kunnen brengen op zijn spelers. Gedurende zijn aanstelling bij KV Drachten/Van der Wiel heeft de club zijn visie op korfbal omarmd en verenigingsbreed uitgerold.

Als trainer/coach geeft Daling aan een fijne tijd te hebben gehad bij Drachten; hij ziet KV Drachten als een club met vele vrijwilligers, een trouwe supportersschare en een uitstekende jeugdopleiding + selectie die uiteindelijk de stap naar de Hoofdklasse zeker mogelijk kan maken! De beslissing om te stoppen had hij al eerder gemaakt, helaas maakt Corona het niet mogelijk om het seizoen af te maken zoals hij dat als trainer/coach graag zou willen.

De vereniging was graag verder gegaan met Michel Daling als hoofdtrainer, maar respecteert zijn keuze en wenst hem veel succes met zijn verdere carrière als trainer/coach.