Nieuwe hoofdtrainer

Simon Rozendal nieuwe hoofdtrainer KV Drachten/Van der Wiel

Terwijl Nederland nog op slot zit en de sportcompetitie stil ligt, is KV Drachten/Van der Wiel er in geslaagd een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen voor volgend seizoen. Met trots presenteren wij: Simon Rozendal. Simon zal bij het 1e worden geassisteerd door Arnold van der Kooij, nu nog trainer/coach van het 2e team.

De 38-jarige Drachtster was het afgelopen seizoen nog trainer/coach van Drachten 3 en zag de stap naar het hoofdtrainerschap als een mooie uitdaging.

“Het is een eer om voor een ambitieuze club als KV Drachten hoofdtrainer te mogen worden. Een club waar ik als speler en als trainer al hele mooie momenten heb gehad en waarschijnlijk nog ga meemaken. De selectie heeft de afgelopen jaren met een interessante manier van spelen goede resultaten weten te bereiken en het publiek weten te binden. Dit proces wil ik graag doorzetten, waarbij ik in samenwerking met Arnold en de rest van de staf eigen accenten ga leggen op verbinding, vertrouwen en vitaliteit”.

Simon loopt al heel wat jaren rond op de Drachtster velden natuurlijk. Als speler, als jeugdtrainer, als vrijwilliger, als vader langs de lijn & aan dat lijstje kan nu ook hoofdtrainer worden toegevoegd.

Met Simon aan het roer hoopt KV Drachten de weg omhoog door te zetten. Simon is niet alleen bekend met de spelersgroep maar sluit qua visie en manier van training geven aan bij de manier van korfballen die we met Michel Daling de laatste jaren hebben ingezet. Aangezien zowel het vorige seizoen als ook het lopende seizoen door Corona verstoord zijn zal de nadruk in eerste instantie liggen op het groepsproces. Verbinding in de selectie en binding met de vereniging zal een belangrijk aandachtspunt zijn. Verder zullen de plannen voor komend seizoen in de komende weken uitgewerkt worden.

We zijn blij dat we nu eerst de hoofdtrainer en de assistent trainer hebben kunnen vastleggen. Samen met de Technische commissie zullen de heren werken aan het verder samenstellen van de selectie en de technische staf.