Nieuwjaarsborrel & mannen van het jaar

Afgelopen vrijdag, 6 januari was er voor het eerst sinds twee jaar weer een traditionele opening van het nieuwe jaar. Voor het eerst in een nieuw jasje. De traditionele ‘nieuwjaarsreceptie’ op 1 januari met de toneelstukjes, gezang en andere formaliteiten is verdwenen. In plaats hiervan een moderne nieuwjaarsborrel. Op de eerste vrijdag van het jaar, ontspannen en bij een gezellig stukje muziek met elkaar proosten en vooruitblikken op het nieuwe jaar. We kunnen wel stellen dat deze eerste editie een groot succes was.

De opkomst was overweldigend. De inloop was vanaf 20:00 en binnen no-time was de kantine gezellig vol. Om kwart over acht werd de avond geopend door onze voorzitter Jenneken van der Mark en werd er gezamenlijk geproost op het nieuwe jaar. Hierna werd er van jong tot oud gezellig met elkaar gesproken. Tot ongeveer 21:00 bleven er nog leden binnen druppelen, deze waren precies op tijd voor de uitreiking van de ‘Man/vrouw van het jaar’. Door corona werd deze titel zelfs twee keer vergeven. Voor het jaar 2021 en voor het jaar 2022.

Alle nam alle aanwezigen mee terug naar de start en het verloop van 2021. Een corona jaar waarbij het verenigingsleven eigenlijk volledig stil lag. Achter de schermen werd echter nog wel veel werk verricht. Wanneer heb je anders weer het hele complex zo lang ‘leeg’ staan. In deze periode is veel gewerkt aan het onderhoud van onder andere de speelvloer en is er heel veel opgeruimd en opnieuw ingedeeld. In dit jaar werd uiteindelijk nog eventjes gekorfbald maar zonder publiek. Het opzetten van de livestream was door het cluster PR snel geregeld door de kennis en kunnen van beide mannen. Mannen van het jaar 2021 zijn geworden: Thom & Niels Kleinhuis.

Voor het jaar 2022 hoefde Joran niet gigantisch ver terug. Dit jaar begon net als 2021 met corona maatregelen. Anders dan in 2021 want nu werden de maatregelen gematigd afgeschaft. De vereniging moest weer opstarten. De vuurtjes in de clusters en commissies moesten opnieuw aangewakkerd worden en er waren hier en daar wat vrijwilligerstaken niet bezet. Met name de bezetting en organisatie van de kantinediensten was een heikel punt voor het bestuur. Het is dan ook niet verassend dat de man van het jaar 2022 heel veel kantinediensten heeft gedraaid. Hij staat bijna elke thuiswedstrijd, activiteit of toernooi in de keuken. “Een patatje bij Cor” is al niet meer weg te denken uit het zaterdagbeeld. Man van het jaar 2022: Cor Travaille

Het bestuur is ontzettend trots op haar vrijwilligers. De wijze waarop wij als vereniging altijd een beroep kunnen doen op jullie en de inzet waarmee jullie deze vereniging steunen wordt door het bestuur in hoge mate gewaardeerd.

Op een succesvol en prachtig 2023!

Bestuur KV Drachten/Van der Wiel