€24.100 voor het Odensehuis!

Ons avontuur van de Verloterij

Gisteren hebben we namens KV Drachten en Drachtster Boys een mooi bedrag mogen overhandigen aan het Odensehuis. Met een bedrag van 24.100 euro kunnen heel veel van hun wensen in vervulling gaan. Hiermee eindigt voor ons een avontuur om nooit meer te vergeten!

Anderhalf jaar geleden zijn we dit mooie avontuur aangegaan. We wilden geld inzamelen voor ons jubileumjaar, maar tevens wilden we ervoor zorgen dat onze vereniging financieel ‘gezond’ zou worden. We wilden het groots aanpakken en durfden groot te denken.

We hebben contact gezocht met Anne Polstra van Verloterij. Hij had al een aantal succesvolle verlotingen op zijn naam staan. We hebben een aantal gesprekken met hem gehad en we hadden meteen een goede klik en vertrouwen om met hem in zee te gaan. Rudy en Ruurd zijn een enorme steun voor ons geweest met hun advies en de juiste connecties. We kregen het vertrouwen en de steun van het bestuur en de businessclub om dit door te zetten.

We zouden starten in mei 2020, maar toen de Corona uitbrak in maart, durfden we het even niet aan. Om de kans te vergroten dat de verloting zou slagen, hebben we Drachtster Boys gevraagd om het samen met ons te doen. Het eventuele risico wat we zouden nemen, konden we dan delen en samen is ons netwerk groter. Zij hebben niet lang hoeven nadenken en toen we juridisch alles goed geregeld hadden en de goedkeuring hadden gekregen van de Kansspelautoriteit, zijn we 2 oktober 2020 los gegaan. Middenin de Corona-tijd en in een tijd waarin we geen wedstrijden hebben mogen spelen. Eerlijk is eerlijk, dit vonden wij wel spannend. Achteraf gezien heeft Corona ons misschien wel geholpen met de snelle verkoop.

We moesten het vooral hebben van de online promotie. Wim en Larissa hebben hier ontzettend goed aan bijgedragen. Hun filmpjes en promotiemateriaal zorgden voor een snellere verkoop van de loten. Toen Ritske helaas uitviel, heeft Jeltsje zijn financiële taak overgenomen. Hier zijn wij haar ontzettend dankbaar voor.

Wij danken Drachtster Boys voor de fijne samenwerking. Het is onvoorstelbaar wat we met elkaar gedaan hebben en hoe positief dit heeft uitgepakt voor onze beide verenigingen, maar zeker ook voor ons goede doel: Het Odensehuis Dirk Baron.

Wij danken ook al onze leden die op wat voor manier dan ook hebben meegeholpen om deze verloting tot zo’n succes te brengen.

Als kers op de taart, werden wij afgelopen donderdag alle drie benoemd tot ‘Lid van Verdienste’. Wij vinden dit heel speciaal en zijn dankbaar voor deze mooie waardering vanuit onze vereniging! Bedankt!!!

Wij sluiten dit mooie avontuur van de verloting nu af en kijken vooruit naar ons 75 jarig jubileum en naar een duurzaam toekomstbestendig sportcomplex!

Ritske, Marco en Baukje

Een prachtige dag voor het Odensehuis Dirk Baron