Sabine terug op het oude nest

Sabine Beute terug bij Drachten/Van der Wiel

Komend seizoen speelt Sabine Beute (20) weer in het groen-zwart. Sabine komt over van LDODK/Rinsma Modeplein. Sabine speelde het grootste gedeelte van haar jeugd al bij Drachten maar besloot om twee seizoenen geleden het avontuur in de Korfbal league aan te gaan. Zij moest destijds de stap maken van de junioren naar de senioren en besloot om dit in Gorredijk te doen. Sabine heeft haar wedstrijden in het tweede team gespeeld en afgelopen zaalseizoen de play-offs gehaald. Ze neemt hiermee dus twee jaar ervaring op het hoogste niveau mee terug naar Drachten.

“Ik heb een superleuke en gezellige tijd gehad bij LDODK, maar door studie en de vervroegde trainingstijden is het voor mij volgend jaar niet meer te combineren. Ik heb voor de overstap een superleuke tijd gehad in de jeugd van Drachten. Ik ken de club goed en kijk ernaar uit om hier weer terug te zijn. Ik heb er zin in!”

Ook ons bestuurslid technische zaken is erg blij met de terugkomst van Sabine. “Met Sabine komt er een dame terug die goed in de groep past. Met een groot aantal heeft ze samengespeeld in de A’s. Ze neemt de ervaring van 2 jaar LDODK mee terug. Ze kan onze selectie helpen een nieuwe stap te zetten en geeft een kwalitatieve impuls.”

Welkom terug Sabine!