Spelregels wijzigen

Beste trainers, coaches, scheidsrechters,

Met ingang van dit seizoen heeft het KNKV een aantal wijzigingen doorgevoerd in de spelregels. Het grootste deel van de wijzigingen is administratief en heeft geen invloed op de wedstrijden.

De wijzigingen waar jullie als trainers, coaches of scheidsrechter mee te maken krijgen zijn:

• De scheidsrechtersbal is afgeschaft. Bij een spelhervatting zal één van de beide teams de bal krijgen om het spel te hervatten.
  • In het breedtekorfbal, ook bij de senioren, mogen dames als heer spelen en heren als dame. De vakverdeling moet wel 2 om 2 blijven. Dit moet door middel van hesjes of een afwijkende kleur (inschiet)shirt worden aangegeven. De dame die als heer speelt of de heer die als dame speelt dient een hesje/afwijkend shirt te dragen.
  • In de korfballeague worden de wedstrijden gefloten door 2 scheidsrechters. Deze regel wordt uitgebreid. Naast o.a. hoofdklasse en reserve hoofdklasse zullen ook in de overgangsklasse de wedstrijden geleid worden door 2 scheidsrechters.

Op de website van het KNKV zijn alle wijzigingen en actuele (spel)regels terug te vinden Regelgeving – KNKV