Succesvol schoolkorfbaltoernooi!

Woensdag 17 mei vond, onder prachtige weersomstandigheden, het schoolkorfbaltoernooi veld plaats. De vele vrijwilligers van KV Drachten/Van der Wiel hadden, gezamenlijk met het Sportbedrijf, een toernooi opgezet voor de groepen 5/6 en voor de groepen 7/8. Daarbij werd er gespeeld op twee niveaus; een A-league voor teams met twee of meer korfballers en een B-league voor teams met minder dan twee korfballers. Zo werd er dus gestreden voor vier verschillende prijzen. Daarbij deed ook elk team mee op een schutterskorf; met je team zoveel mogelijk scoren op een normale en op een kleinere schutterskorf binnen anderhalve minuut.

In de poule B van groep 5/6 werden De Bolder en De Spreng poulewinnaar. Zij streden in de finale tegen elkaar en hier wist De Spreng met 6-4 aan het langste eind te trekken. Ook in poule A van groep 5/6 vond er een finale plaats. Deze ging tussen een team van De Voorde en Het Anker. Nadat het team van Het Anker in de poulefase, op basis van het aantal gescoorde doelpunten, poulewinnaar was geworden moesten ze toch het onderspit delven in de finale tegen De Voorde 3 met 5-2.

Bij groep 7/8 was er in de B-league alleen een poulefase. Na 4 wedstrijden stond De Meander bovenaan en mochten zij de beker mee naar huis nemen. Waar tot nu toe in alle poules vooral de scholen uit Drachten met de bekers naar huis gingen, was dit in de poule van groep 7/8 toch even anders. Hier ging de finale tussen De Leister Igge (Opeinde) en It Werflân (Rottevalle). Laatstgenoemde wist de spannende finale te winnen met 6-4 en mocht zich winnaar noemen van het groep 7/8 A-toernooi.

Tenslotte werden de bekers voor de schutterskorven uitgereikt; in de groep 5/6-poule was de winst voor Het Anker en in de groep 7/8-poule voor De Voorde.

KV Drachten/Van der Wiel kan hiermee terugkijken op een geslaagd toernooi. Veel dank gaat uit naar Fimke (wedstrijdtafel), Siebe en Johannes (voor de opbouw van de velden), Cor (voor de kantinedienst), Jesper en Anne-Nel (schutterskorf) en de vele (jeugd)leden die wedstrijden hebben gefloten. Klasse!