Terugblik Topkorfbalweekend

KV Drachten/Van der Wiel 2022 – eindelijk weer een compleet programma!

Hoe druk ik op papier uit, hoeveel trots ik voelde, toen ik zaterdag op de tribune keek naar de wedstrijden tussen onze A-selectie en SCO. Ik zag jeugdleden lootjes verkopen, ze droegen zorg voor de muziek in de pauze, namen plaats achter de jurytafel en schoten een balletje op de basket in de pauze. De koffiekar reed door de zaal, niemand werd vergeten! Daarnaast zag ik met mijn rechteroog dat de extra tribunes werden opgebouwd, dat de livestream strak in elkaar werd gezet, de spandoeken er trots bij hingen en de spotlight op zijn plek stond. Tegelijkertijd werd er in de kantine genoten van een buffet, had de kantinedienst het ontzettend druk, werden de wc’s en kleedkamers schoongemaakt en genoot het publiek van de overheerlijke broodjes van Slagerij de Vos. Ik denk dat dezelfde trots op vrijdag werd gevoeld door mijn mede crew leden, toen jeugd van jong en oud genoot van de clinics, aangeboden door de staf van ons vlaggenschip, ondersteund door de spelers van de selectie. Want wat is er nu leuker, dan met elkaar korfballen en het dan ook nog op mogen nemen tegen de spelers van het eerste en tweede? Vrijdagavond werd afgesloten met wedstrijden tussen onze A2 en A1 en DOS’46 A2 en A1. Waarbij we werden getrakteerd op een spektakelstuk van onze A1 en ze uiteindelijk met winst over de streep kwamen. Dat is natuurlijk altijd leuk, maar het plezier en de passie straalde er vanaf en daar heeft ieder van genoten!

Zaterdag stond in het teken van jeugd- en seniorenwedstrijden en begon al vroeg om 09.00u. Gedurende de dag liep de zaal verder vol en waren er ontzettend veel vrijwilligers ‘yn in it spier’. We mochten genieten van een mooie korfbalpot, neergezet door het eerste van KV Drachten/Van der Wiel en konden daarna Drachtster Henk-Jan Mulder aanschouwen met DOS’46 1 en 2 tegen DVO/Accountor 1 en 2. Waarbij er natuurlijk een extra warm welkom was voor ‘ús’ Fardau de Boer. Na de wedstrijden was er in de kantine volop ruimte voor een afterparty onder leiding van DJ Joost, en volgens mij is er goed gebruik gemaakt van die gezelligheid achteraf! Ik kan niet anders zeggen dan dat we weer een geweldig weekend achter de rug hebben, waarbij onze grote dank uitgaat naar onze sponsor Slagerij de Vos. Zij zijn al jaren een trouwe sponsor en we hopen dat dit ook nog jaren zo mag blijven!

Rest mij niet anders dan ook al onze vrijwilligers en sponsoren te bedanken voor hun inzet dit weekend, zonder jullie was het niet gelukt alles zo rond te krijgen: kantinedienst, schoonmaak, bediening van het buffet, jurytafel, fotografen, scheidsrechters, verloting, verbouwen kantine, opbouwen en afbouwen extra tribunes, livestream, spotlight, kaartverkoop, clinics gevers, eten kokers, coaches, spelers, ouders en publiek. Onze dank is groot!

Willen jullie ook nog even langer nagenieten? Dat kan! Kijk via de volgende twee linkjes foto’s terug van vrijdag- en zaterdagavond. De foto’s zijn gemaakt door Lucas Dries (https://we.tl/t-kNTepYFK2h) en Jacob Heres – picturespot (https://bit.ly/3NCgmMI). Ook onze dank daarvoor!

Lieve vrienden van KV Drachten/Van der Wiel, op naar het topkorfbalweekend 2023! Groeten,

Alinda Miedema en mijn mede crewleden van het Topkorfbalweekend Jeltsje Boomsma, Marja de Vries, Bente de Jong en Femke Bouma

Foto 1 en foto 2 zijn met dank aan Jacob Heres