"Voor mij is de club veel meer gaan betekenen dan de plek om een balletje te gooien."

Wilfred Oostra hangt nu echt zijn schoenen aan de wilgen

Hij deed al eerder eens een stapje terug en kwam altijd weer terug maar nu enigszins noodgedwongen hangt Wilfred Oostra (S1) aan het einde van dit seizoen zijn korfbalschoenen aan de wilgen. Eigenlijk hangen ze daar al.. Tijdens de laatste zaaltraining ging het gruwelijk mis voor de eigenlijk onmisbare Drachten 1 speler. Hij scheurde zijn kruisband af, wat in zijn situatie einde carrière betekend op dit niveau.

Het multi-talent werd op 17 jarige leeftijd naar Drachten gehaald door zijn leraar Duits (Henk Jan Mulder) en kwam hier in de A1. In het seizoen 2012/2013 maakte Oostra de stap naar de selectie en wist zich direct in Drachten 1 te spelen. In zijn debuutjaar pakte hij direct de Jan Mulderbeker. Dit was tevens de laatste keer dat Drachten de Jan Mulderbeker won. Wilfred was er ook bij in 2018/2019! In dit seizoen pakte onze hoofdmacht de dubbel door zowel in de zaal als op het veld kampioen te worden. Geroemd om zijn rebound, beleving en leiderschap heeft Wilfred de afgelopen 10 jaar ontzettend veel betekend voor de club.

Wilfred Oostra over zijn beslissing: “Ik kijk met enorm veel dankbaarheid terug op de afgelopen 12/13 jaren als spelend lid van de kv. Voor mij is de club veel meer gaan betekenen dan de plek om een balletje te gooien. Het is de plek waar ik mij thuis voel, waar mijn vrienden zijn en waar ik mezelf kan zijn. De eerste jaren ging het vooral om de sportieve prestaties, waar ik de bijkomende druk (die ik mezelf oplegde) niet altijd prettig vond. Pas later heb ik geleerd te waarderen waar het écht om draait: samen een vak, een team, een selectie, een vereniging te vormen. Dat verandert niet. Alleen niet meer als spelend lid van selectie en dat is goed zo. Tot snel langs de lijn!”

Het cluster technische zaken en het bestuur willen Wilfred bedanken voor de prachtige jaren in de selectie en hopen hem nog veel langs de velden te zien.

Aanstaande zaterdag zal Wilfred helaas niet in actie komen maar nemen we wel afscheid van één van de belangrijkste spelers van de afgelopen jaren. Kom nog éénmaal naar de Sportlaan in Drachten om hem een fantastisch afscheid te geven. De thuiswedstrijd Drachten 1 – Ritola 1 start om 15:30 uur.