Drachten 2 kan net geen winst pakken bij Groen-Geel 3

Afgelopen zaterdag stond de heenwedstrijd van het playoff tweeluik van Drachten 2 op het programma. Groen-Geel 3 uit Wormer was de tegenstander en beide ploegen strijden in twee duels om promotie naar de reserve hoofdklasse. In het begin van de zaterdagmiddag vertrok de voltallige selectie en een 20-tal supporters naar Wormer. Ze werden getrakteerd op een prima pot korfbal.

De start van de wedstrijd was veelbelovend. Er werd direct een hoog tempo gehanteerd en dat kwam het spel ten goede. Na een fraaie afstander van Mart (0-1) moest Drachten even wennen aan het tempo. Hierdoor kon Groen-Geel uitlopen en na ruim 7 minuten stond het 5-1. Daarna zat Drachten er goed in, begon de wedstrijd steeds beter te lezen en te scoren. Na Doenja maakte ook Larissa haar eerste goal en na een kwartier spelen stond het 6-3. Niets aan de hand dus.

Sterker nog, met prima spel in het vervolg van de eerste helft wisten de Drachtsters het gat langzamerhand te verkleinen. Eerst door twee doelpunten van Redmar (9-7) en daarna zorgden Anouk en Mart dat er met nog 5 minuten in de eerste helft, weer een gelijke stand op het scorebord stond (9-9). Uiteindelijk was het Amarins die vlak voor de thee de 11-10 van afstand maakte. Een prima verhouding van het vertoonde spel door beide ploegen.

Het tweede bedrijf werd meer een uitputtingsslag. De duels werden wat fysieker, waar Drachten ogenschijnlijk wat meer moeite had, bleek uit de score dat juist Groen-Geel even een omschakeling moest maken. Met nog iets meer dan een kwartier te spelen maakte Redmar met een wonderschone doorloopbal de 13-15 en leek Drachten een gaatje te slaan.

Helaas stokte de productie daarna bij Drachten. Dat kwam ook omdat in deze periode er wat gewisseld werd door beide ploegen en er ook Time-outs genomen werden waardoor het tempo even uit de wedstrijd ging. Groen-Geel ging hier het beste mee om (17-15). Gelukkig kon Drachten het gaatje daarna weer dichten door doelpunten van Anouk en Maurits (17-17). Met nog ruim 2 minuten op de klok wisten de Wormers de korf toch weer te vinden en maakten ze de 18-17. Deze stand stond ook op het bord nadat de prima leidende scheidsrechter Hoffman uit Den Haag voor het laatst had gefloten.

Drachten 2 verloor daarmee nipt van Groen-Geel 3, maar kon tot aan het einde prima partij geven. Dit moet de ploeg vertrouwen geven om volgende week de Wormers opnieuw uit te kunnen dagen. Dan komt Groen-Geel 3 voor de terugwedstrijd naar Drachten toe en is onze Snij-Noord hal aan de Sportlaan om 19:00 uur het decor voor een nieuwe clash. Hopelijk trekt Drachten dan aan het langste eind. Een overwinning met meer dan 1 doelpunt verschil is dan voor Drachten voldoende voor promotie.