Drachten B1 wint met ruime cijfers van ASVD B1

Drachten B1 heeft eenvoudige middag

Afgelopen zaterdag kwam ASVD B1 uit Dronten op bezoek in Drachten. De bezoekers zijn momenteel hekkensluiter in de B-jeugd eerste klasse A. Drachten B1 bezette bij aanvang van deze wedstrijd de vierde plek en wil graag uitzicht houden op de top drie. De volgende basisopstelling werd uit de hoge hoed getoverd door coach Piepers. In de aanval: Jort, Figo, Indy en Jildau. In de verdediging: Niek, Jens, Floor en Ilse. Op de bank: Jente, Tess & Ivo.

Drachten B1 startte sterk aan de wedstrijd en hield zich perfect aan het strijdplan. Direct werd de eerst aanval afgerond en werd de 1-0 op het scorebord gezet. Verdedigend had de thuisploeg de zaakjes ook keurig op orde. ASVD had moeite met de opgelegde verdedigende druk en kwam in de openingsfase niet verder dan wat geforceerde afstandsschoten. Dit resulteerde in een 4-0 tussenstand na tien minuten. AVSD kon vanaf de strafworpstip wat terug doen maar liet het buitenkansje liggen. Dit was koren op de molen van de thuisploeg. In vijf minuten tijd wist Drachten opnieuw vier maal de korf te vinden en uit te lopen naar 8-0. ASVD vluchtte in een time-out en deze schudde de Drontenaren wakker. Er werd driemaal op rij gescoord en ASVD kwam terug naar 8-3. Na de 8-3 werd nog tweemaal de korf gevonden door de thuisploeg. Beide teams zochten de kleedkamer op bij een ruststand van 10-3.

In het tweede partij was de start wederom voor de groen-zwarten. Met doelpunten van Indy, Floor en Jens werd het 13-3. Dit was tevens de beslissing in de wedstrijd. De tweede helft was helaas niet zo spectaculair als de eerste helft. Drachten speelde de wedstrijd solide uit maar liet de verdedigende touwtjes wat vieren. Hierdoor ging ASVD aanvallend wat beter draaien. Waar de uitploeg de gehele wedstrijd door al verscheidene wisselingen had geplaatst was het met nog tien minuten op de klok dan ook bij de thuisploeg tijd voor een aantal wissels. Jente kwam in het veld op de plek van Ilse, Jildau maakte plaats voor Tess en Jens werd afgelost door Ivo. Beide ploegen wisten nog zevenmaal de korf te vinden. Eindstand: 20-10

Een goed en vooral verzorgd spelend Drachten pakt twee punten en brengt hiermee het totaal op zeven. Doordat Nic./Hoogkerk B1 niet wist te winnen van Mid-Fryslân B1 staat Drachten nu gedeeld derde. Dit weekend staat de lastige uitwedstrijd tegen De Wâlden op het programma. Een ploeg waar op het veld twee keer moeizaam van gewonnen werd.

De wedstrijd tegen ASVD B1 in zijn geheel terug kijken? Dat kan hieronder!