Het tweede wint in Amsterdam!

Geweldige tweede helft voor Drachten 2

Eindelijk, we mogen weer los!! Het is alweer een tijdje geleden dat we met zijn allen een competitiewedstrijd hebben gespeeld. Voor het tweede stond gelijk een moeilijke pot op het programma; uit tegen Blauw-Wit Amsterdam.

Vanwege een aantal afwezigen en wissels die met 1 naar Assen moesten, speelden Julia en Silke in de basis. Drachten 2 begon deze wedstrijd dus in een wat andere vak samenstelling dan normaal.

In de eerste helft moest er aanvallend nog een beetje op elkaar worden afgestemd. Het vizier stond nog niet helemaal op scherp. Verdedigend daarentegen wist Drachten meteen vanaf het begin veel druk te leggen op de Amsterdamse aanvallen. Dit zorgde ervoor dat de doelpunten in de eerste helft aan beide kanten schaars waren. Na de eerste 25 minuten spelen stond er dan ook nog maar een magere 4-4 op het scorebord.

De tweede helft gaf een heel ander beeld dan de eerste helft. Drachten begon steeds beter op elkaar ingespeeld te raken. Dit resulteerde in sterk aanvalsspel, waarbij de korf steeds makkelijker gevonden werd. Vooral Bente schoot in de tweede helft met scherp en onder haar leiding liep Drachten telkens uit naar een gaatje van 2/3 doelpunten.

Elke keer als Blauw Wit aanhaakte toonde Drachten veerkracht en behield zo (door o.a. belangrijke doelpunten van Silke, Martijn en Maurits) de marge. Maar toch konden zij de Amsterdamse ploeg niet volledig van zich afschudden. In de laatste minuten van de wedstrijd profiteerde Blauw Wit van een gemiste strafworp aan Drachtsterzijde. Op routine schoten zij, met nog minder dan 1 minuut op de klok, beide ploegen weer naast elkaar op het scorebord. Een gelijkspel bij Blauw Wit uit, daar had iedereen van tevoren waarschijnlijk voor getekend. Maar toch voelde deze gelijke stand op het scorebord als een verloren punt. Gelukkig voor 2, dacht Bente hier net zo over. Zij zorgde er met haar 6e doelpunt alsnog voor dat de punten mee gingen naar Drachten!

Toch lekker dat je met de volle buit op zak weer dat busje in stapt om terug te rijden naar het hoge noorden. En wat zal ons ‘Bente Bedankt, Bente Bedankt’ nog lang hebben nagegalmd in de straten van Drachten.

Al met al, een heerlijk begin van de competitie en een wedstrijd om vertrouwen uit te tanken! Op naar volgende week!