Puntendeling in het zonnige Drachten

Zonovergoten puntje voor CSL en Drachten

Het was maar weer eens goed toeven op het korfbalveld in Drachten. Zonnetje, een beetje verkoelende wind erbij en een mooi potje korfbal tussen Drachten en CSL uit Britsum/Stiens. Bijna driekwart jaar geleden stonden beide ploegen ook tegen elkaar, maar dan in Britsum en daar won CSL met 21-19 de heenwedstrijd in de veldcompetitie. Prima reden voor Drachten om revanche te nemen en de punten in eigen huis te houden. Dat lukte deels…

Aan de start mankeerde het niet. Drachten had het betere van het spel in het eerste bedrijf en pakte steeds de voorsprong. Een afstander van Ilse (1-0) en klein kansje van Bente (2-1) en een afstandsschot van Anniek zorgden ervoor dat er een 3-1 tussenstand op het scorebord stond na ruim 5 minuten spelen. CSL deed iets terug maar dat werd beantwoord door Arjen (4-2). Er leek even een eerste gaatje te ontstaan, maar CLS trok binnen een minuut de stand weer gelijk (4-4). Ilse zorgde opnieuw van afstand voor de 5-4 en daarna maakte Anouk er 6-4 van, na een werkelijk prachtige aanval van Drachtster kant waar meer dan 20 balcontacten en 5 schoten aan ten grondslag lagen.

Ook dit keer kon de thuisploeg de voorsprong niet verder uitbouwen en CSL kwam opnieuw terug tot 6-6 met nog een kwartiertje op de klok. Beide ploegen begonnen nu wat stroever te draaien. Aanvallen liepen vanaf dit moment minder goed en het tempo in de wedstrijd zakte, wat ervoor zorgde dat doelpunten steeds duurder werden, omdat de ploegen er hard voor moesten werken. Ilse maakte uit een vrije bal de 7-6, maar in de tegenaanval maakte CSL weer gelijk. Met nog ruim 5 minuten voor de thee was het Anniek die de 8-7 wist aan te tekenen met opnieuw een raak afstandsschot, maar vlak voor de rust kwam CSL toch weer langszij zodat beide ploegen de rust in gingen met een 8-8 gelijke stand.

Na de rust moesten beide ploegen weer op gang komen en dat duurde tot de 12de minuut. Toen wist opnieuw Ilse met een rake doorloopbal Drachten weer op voorsprong te zetten en even later was het de ingevallen Redmar die de marge kon vergroten naar 2 verschil (10-8). Ook dit keer kon Drachten de voorsprong niet vasthouden en CSL kwam opnieuw terug (10-10). Met nog 8 minuten op de klok kwamen de gasten zelfs op voorsprong (10-11) maar opnieuw was het Redmar die van afstand de stand weer gelijk trok (11-11). Dat deed Ilse, die inmiddels onder verdachte omstandigheden van vak was gewisseld, even later ook (12-12) en daarmee maakte ze alweer haar 5de treffer. De ingevallen Femke zette Drachten 2 minuten voor tijd opnieuw op voorsprong, maar in de tegenaanval was het opnieuw CSL dat de stand gelijk trok. Eindstand 13-13.

Volgende week komt AVO naar Drachten toe en bij winst zet Drachten een flinke stap richting promotie naar de hoofdklasse in de nieuwe opzet. Bij verlies echter komen de onderste regionen wel heel dichtbij, dus voldoende redenen om volgende week even een bezoekje aan het Drachtster korfbalveld te brengen.