Drachten kan niet winnen in Britsum

In de voorbereiding richting het veldseizoen had Drachten een prima overwinning geboekt op CSL, dus togen de Drachtsters vol vertrouwen opnieuw naar Britsum voor de competitiewedstrijd tegen hetzelfde CSL. Dat liep toch wat anders af dan vooraf was gehoopt.

Drachten begon voortvarend aan de wedstrijd en dat was prima terug te lezen uit de score. Binnen 7 minuten hadden Wim, Maurits (2), Arjen en Anniek (2) de bal door het mandje gegooid en moest CSL met een tussenstand van 2-6 naar een eerste time-out grijpen. Voor Drachten geen vuiltje aan de lucht, maar nog geen 4 minuten later was het weer gelijk (6-6). Na een kwartier spelen kwam CSL door een van de vele strafworpen zelfs op een 7-6 voorsprong, maar gelukkig wist Wim eveneens vanaf de stip de 7-7 te maken.

De tweede fase van de eerste helft hing Drachten aan het elastiek. Arjen maakte via een strafworp de 8-8, Anniek maakte van afstand de 9-9 en Anne met een klein kansje de 10-10. Vlak voor de pauze wist CSL met twee uitstarters een gaatje te slaan, maar Maurits wist opnieuw vanaf de strafworpstip de aansluiting te maken. Beide teams gingen aan de thee met een 12-11 tussenstand.

Het tweede bedrijf was voornamelijk spannend, maar niet zo goed. Binnen de minuut had Anouk met een doorloopbal de stand weer gelijk getrokken. Na de 13-12 maakte Wim opnieuw zijn strafworp (13-13) en zorgde Anne via een klein kansje zelfs voor de 13-14 voorsprong maar uit de eerstvolgende aanval wist CSL van afstand weer gelijk te maken. De ingevallen Ilse maakte een omdraaibal, maar ook die voorsprong werd door CSL vanaf de strafworpstip weer teniet gedaan (15-15).

Met nog een kwartier op de klok was het Arjen via een uitstarter die opnieuw doel trof en Drachten ook opnieuw aan een voorsprong hielp. Helaas werd in de gelijkmakende aanval van de thuisploeg opnieuw via een strafworp de 16-16 aangetekend. Was het Drachten dat een aantal keer het voortouw in de score nam, nu was het CSL dat via een afstandschot van één van de heren de 17-16 maakte. Gelukkig kon Ilse uit de gelijkmakende aanval vanaf de strafworpstip opnieuw gelijk maken (17-17).

Met nog ruim 8 minuten op de klok kantelde de wedstrijd meer en meer richting de thuisploeg. Via opnieuw een afstandschot en een strafworp werd een gaatje geslagen (19-17), waarna Drachten met de ingevallen Joran verwoede pogingen deed om het gaatje weer te dichten. Zover kwam het helaas niet omdat van afstand door CSL de 20-17 werd binnengeschoten. Joran kon vanaf de stip met nog 5 minuten op de klok de 20-18 nog maken maar daarna was het opnieuw CSL dat van afstand de 21-18 liet aantekenen. Ruim een minuut voor tijd wist Anne het gaatje opnieuw te verkleinen maar daarna werd er niet meer gescoord. Eindstand 21-19.

Volgende week spelen de Drachtsters opnieuw een uitwedstrijd. Dan gaan ze naar Assen om tegen AVO opnieuw de strijd aan te gaan.