Drachten A1 pakt koppositie na spannende wedstrijd tot de laatste seconde

Drachten A1 – CSL A1
21 januari 2023 – 16:50

Zaterdagmiddag 16:50, de strijd om de koppositie tegen CSL. Beide ploegen stonden ongeslagen op de eerste plek.

Een spannende pot met twee aan elkaar gewaagde ploegen op het programma. Tribune vol in de Snijnoordhal, de wedstrijd kon beginnen.

De wedstrijd werd geopend met twee treffers van Noa Tilkema en Anne-Nel Talsma, gevolgd met een derde goal van Meike Broersma. 3-0 voor Drachten, de toon was gezet, het strijdplan waar we een week op hadden getraind bleek misschien toch te gaan werken.

CSL verloor de moed zeker niet en de Britsumers komen al snel terug op een gelijke stand van 4-4 met meteen daarna de 4-5. Time-out voor Drachten, rust in het hoofd houden en jezelf niet laten verleiden tot onnodige overtredingen, waren de woorden van Jaap en zo werd de wedstrijd vervolgd.

Het blijft de hele eerste helft gelijk opgaan. We gaan rusten met een stand van 8-7, tevreden gezichten bij de Drachters, we hebben CSL precies waar we ze hebben willen.

Tweede helft begint met een mooie goal uit de ruimte van Meike Broersma.

CSL antwoordde meteen met een typische CSL bal en brengen de score terug op 9-8.

Het blijft weer de hele tijd gelijk opgaan, met gelijke stand of Drachten steeds 1 punt in het voordeel. Een droog schot en een omdraaibal van Noa Tilkema achter elkaar brengt de stand op 13-12.

Maar de bewegelijke heren van csl laten het er niet bij. Rienk Luinstra en de net ingewisselde Jorrit Holwerda geven antwoord met 2 afstandschoten naar 13-13 en 13-14. CSL komt voor het eerst in de tweede helft op voorsprong en de Britsumers beginnen bloed te ruiken.

Gelukkig hebben wij onze oranje speelster Meike die met haar afstandschot de stand meteen weer gelijk brengt naar 14-14. Nog 8 minuten op de klok, vakwissel en Edwin maakt na een mooie aanval van Drachten de 15-14 van afstand.

De tijd tikt langzaam door, 15-15 met nog 2 minuten op de klok. Aan beide kanten veel kansen, maar de goals blijven achter.

De scheids geeft 1 minuut aan en de aanval van Drachten wil niet lukken, de bal gaat weer naar de aanval van CSL. Maar door de steal van Anne-Nel krijgt Drachten nog 1 kans…

Chantal probeert van verre afstand nog een poging te wagen maar de bal gaat ver over. Maarrr de captain van Drachten Jesper de Wit vangt af en zijn tegenstander springt mis, waardoor Jesper de bal op een fraaie manier toch nog in de laatste seconde door het mandje weet te krijgen. 16-15 en de scheids geeft het eindsignaal aan. Ontlading en vreugde na deze zinderende wedstrijd waarbij de Drachtsters toch de 2 punten in eigen huis pakken.

Drachten A1 staat nu los bovenaan met 12 punten. Volgende week staat voor Drachten de uitwedstrijd tegen LDODK A2 op het programma. CSL vervolgt de competitie thuis tegen Sparta Zwolle.