B1 laat stijgende lijn zien op topkorfbaldag!

Wedstrijd: Drachten B1 – CSL B1

Afgelopen zaterdag was het de topkorfbaldag bij Drachten. Gelukkig konden de meeste wedstrijden die dag gewoon doorgaan, ondanks de nieuwe corona maatregelen. Om 13:30 kon de wedstrijd tegen CSL beginnen. Dit was alweer de 3e
keer dat we tegen dit team speelden dit seizoen. In de eerste helft van het veldseizoen begonnen we met een 14-7 nederlaag in de uitwedstrijd. Gelukkig was de 10-15 thuiswedstrijd alweer een stukje beter, maar nog wel verlies voor Drachten. Spannend dus of het deze keer weer beter kon.

Na een peptalk van de Joran en Femke om vooral veel plezier te hebben die dag gingen we er tegenaan. Het was gelijk volle actie van beide ploegen. Met creatief en snel spel, af en toe een mooie score en solide verdediging lieten we CSL weinig ruimte om ver uit te lopen. Dit spel wisten we in het begin van de tweede helft ook te laten zien. Richting het eind van de tweede helft heeft CSL de voorsprong weten uit te bouwen naar 3 punten. Dat lieten we natuurlijk niet op ons zitten en kon er bij Drachten toch nog een tandje bij. Uiteindelijk was de wedstrijd net een beetje te kort, want aan het eind wist Drachten het team van CSL tot 1 punt te naderen! Met de 15-16 eindstand lieten we weer een mooie verbetering zien.

De B1 weet zijn draai aardig te vinden en met deze stijgende lijn zijn we klaar voor de volgende wedstrijd (tegen CSL).