B1 niet bij machten om te winnen in Stiens

CSL blijkt een maatje te groot dit weekend

In speelronde tien ging Drachten B1 op bezoek bij CSL in Stiens. De nog ongeslagen koploper heeft tot nu toe iedere wedstrijd vrij eenvoudig weten te winnen. Op de uitwedstrijd in Drachten en de thuiswedstrijd tegen Exakwa na. Daarnaast werd dit affiche dit seizoen al drie keer eerder gespeeld. In de veldvoorbereiding, de bekercompetitie en in de derde speelronde van de zaalcompetitie. In de laatste ontmoeting konden de Drachtsters de punten, mede door blessures, net niet in eigen huis houden. In de bekercompetitie werd echter wél gewonnen. Drachten ving de wedstrijd aan in de volgende opstelling. In de aanval: Niek, Jens, Jente en Floor. In de verdediging: Figo, Jort, Indy en Tess.

De wedstrijd kende een valse start voor de uitploeg. De groenhemden oogden wat gespannen, wat resulteerde in een aantal nerveuse en opvallende keuzes. De verdedigende afspraken werden vergeten waardoor CSL aanvallend veel kon herhalen. De geel-zwarten staan al bekend om hun hoge schotpercentage en met de vele herhalingen stond het na een kwartier spelen al 6-0. Vanaf hier zag coach Piepers dat het een erg lastige wedstrijd zou worden. Er werd dan ook een time-out genomen. Hierin werden de afspraken herhaald en waren er een aantal omzettingen voor de aanvalsopzet. Daarnaast werd er al vroeg gewisseld. Floor verliet het veld en Ilse kwam in het veld. Na deze gebeurtenissen werd het spelbeeld gelijkwaardiger. De 6-1 en de 6-2 kwamen op het scorebord en ook de verdediging kreeg meer grip op met name de rebound van CSL. Ruststand: 7-3

In de tweede helft veranderde het spelbeeld eigenlijk niet meer. De beide ploegen hielden elkaar redelijk in evenwicht maar echt een wedstrijd werd het niet meer. Piepers wisselde nog wel redelijk wat om iets te forceren maar dit resulteerde niet in het gewenste resultaat. Er was nog wel één moment waarop er nog uitzicht was op een punt. De twee snelle doelpunten van Jente brachten stand van 12-10, er waren op dat moment nog 4,5 minuten te spelen. Helaas pareerde CSL dit vakkundig door twee knappe doelpunten. In de laatste paar minuten liet Drachten de wedstrijd helaas helemaal lopen en eindigde deze in 17-11; een verdiende overwinning voor de koploper. Drachten kon dit weekend het niveau van de afgelopen weken helaas niet evenaren. Noemenswaardig is nog het doelpunt voor de 9-4. Deze werd op wonderschone wijze gemaakt door CSL in minuut 32:16 van de video.

Drachten B1 zal na de voorjaarsvakantie de rug moeten rechten tegen Exakwa B1. De uitwedstrijd in Lelystad was alle behalve een één-tweetje. Op 11 maart zal er dan ook uit een ander vaatje getapt moeten worden. De B1 heeft al meerdere keren laten zien dat ze kunnen omgaan met tegenslagen dus dat zal ook deze keer geen probleem worden.

De hele wedstrijd tegen CSL in zijn geheel terug kijken? Dat kan hieronder!