Puntverlies voor de B1

Wedstrijd: CSL B1 – KV Drachten/van der Wiel B1

Afgelopen zaterdag was het zover, de B1 speelde de eerste competitiewedstrijd uit tegen CSL B1.

De B1 bestaat dit seizoen uit de volgende spelers: Carina, Kyra, Renske, Jente, Tess, Ilse, Rens, Jort, Niek, Azuro en Frizo. Met als trainers/coach: Joran en Femke.

De wedstrijd ging om 13.00 van start in Britsum. Omdat Joran en Femke er niet bij konden zijn, was Marvin (Piepers, red.) mee als coach. In het eerste deel van de wedstrijd kon CSL niet goed in de wedstrijd komen, omdat Drachten goed voorbereid aan de wedstrijd begon. Dit kwam doordat Joran ons had ingelicht over het spel van de tegenstanders. Hierdoor lukte het CSL pas om in de 14e minuut te scoren, waardoor de stand op 1-1 kwam. In het tweede deel van de eerste helft werd er over en weer meer gescoord en hierdoor gingen we met 7-4 de rust in.

In het begin van de tweede helft maakte Drachten onnodige fouten waardoor CSL in de eerste 10 minuten kon uitlopen naar 13-4. Daarna herpakte Drachten zich en speelden we aanvallend het beste deel van de wedstrijd met een aantal goede goals en wisten we CSL verdedigend weer vast te zetten. De wedstrijd eindigde in 14-7.