Drachten C1 wint overtuigend van CSL

Drachten C1 onderweg naar…

Drachten C1 is bezig aan een sterk zaalseizoen. De ploeg van coaches Romke Adema en Joran Piepers speelde op het veld al goed en wist zich daar te plaatsen voor de kampioenspoule in de hoofdklasse. In de zaal komt de ploeg uit in de eerste klasse en staat ongeslagen bovenaan de ranglijst.

Het zaalseizoen startte met een oefencampagne tegen LDODK C1 & CSL C1. Beide wedstrijden gingen helaas verloren. Hoewel de uitslagen niet positief waren, was de ontwikkeling van het spel dat wel. Dit werd gelukkig zichtbaar in de wedstrijden daarna. WKS werd in eigen huis verslagen (18-1) en een spannende wedstrijd tegen CSL werd, in tegenstelling tot de eerdere oefenwedstrijden, gewonnen met 12-14. Daarna volgde een sterke reeks met veel doelpunten. Achtereenvolgend werd gewonnen van Rood-Wit C1 (2-24), Mid-Fryslân C1 (13-4), DOS Kampen C1 (5-21), Exakwa C1 (18-4) en WKS C1 (7-17).

Afgelopen weekend stond de cruciale wedstrijd tegen CSL op het programma. In eigen huis moest gewonnen worden om de eerste stap te zetten richting het kampioenschap. Voor een goed gevulde tribune in de SNIJ Noord hal was de eerste helft maakte met name de thuisploeg er een spectaculaire wedstrijd van. De eerst helft zat er nog wat spanning op de armen maar was het verdedigend erg sterk. De ruststand was 4-2. Direct na rust wist de thuisploeg door te pakken en liep het snel uit naar 10-3. De ploeg liet met prachtige combinaties gevarieerd korfbal zien en won uiteindelijk met 12-5.

Met deze overwinning staat Drachten C1 vier punten voor op nummer twee CSL. Met nog vier wedstrijden op het programma is de C1 dichtbij een kampioenschap. Daarbij zou de ploeg zich plaatsen voor het Nederlands kampioenschap eerste klasse in Wijk bij Duurstede op 23 maart 2024. De volgende wedstrijd van de C1 is op 10 februari in eigen huis om 13:20 tegen Rood-Wit C1.