Wedstrijd: De Meeuwen 2 – Drachten 2

Na de gewonnen thuiswedstrijd van vorige week tegen Sparta Zwolle 2 staan er voor Drachten 2 alleen nog maar uitwedstrijden op het programma. Te beginnen met een wedstrijd tegen De Meeuwen 2. Voor de tegenstander uit Putten een belangrijke pot, want zij strijden onderaan de poule nog om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

Zo begonnen ze ook scherp en kwam Drachten gelijk met twee doelpunten achter. Naast de succesvolle start van De Meeuwen speelde het tweede het eerste kwartier zelf ook niet naar het niveau wat haalbaar is door het team. Dit zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met dat de meeste spelers al een paar dagen op het Oerrock festival achter de rug hadden. Het eerste kwart van de wedstrijd werd dan ook al snel omgedoopt tot het ‘Oerrockkwartiertje’. Voor coach Jaap Tilkema was het daarom tijd voor een time-out om iedereen weer op scherp te zetten.

Dit was effectief en resulteerde dan ook al snel in een kleine voorsprong van 5-6. Maar De Meeuwen lieten zich niet kennen en beide ploegen gingen de rust in met een gelijke stand (7-7) op het scorebord. De verbetering in het spel na de time-out zette het team door na de rust en Drachten 2 wist dan ook nog 16 doelpunten te scoren. Dit leidde tot een einduitslag van 17-23. Met een recordaantal doelpunten voor Drachten 2 dit seizoen kun je je afvragen of een paar dagen Oerrock niet vaker als voorbereiding kunnen voor de wedstrijd.