Drachten C1 vier punten los

Drachten pakt overtuigende overwinning tegen De Meeuwen

Op 25 mei heeft Drachten in de vierde speelronde van de Hoofdklasse een sterke prestatie geleverd door thuis met 15-13 te winnen van De Meeuwen. Onder de zonnige omstandigheden, afgewisseld met enkele buien, liet Drachten vanaf het begin zien dat ze vastberaden waren om de koppositie verder uit te bouwen.

De wedstrijd begon tactisch en spannend. Drachten opende de score met een strafworp van Jildou, maar De Meeuwen maakte al snel gelijk en nam daarna zelfs een kleine voorsprong met een korte kans en een afstandsschot. Drachten herstelde zich echter snel. Hylke scoorde met een afstandsschot, waarna Noud twee keer op rij wist te scoren, ook van afstand. Dit bracht de stand op 4-2 in het voordeel van Drachten. De Meeuwen scoorde vervolgens nog een korte kans, maar Hylke en Jildou bleven scherp en vergrootten de voorsprong weer. De eerste helft eindigde met een indrukwekkende 9-6, dankzij sterke verdedigende acties van Drachten en lange aanvallen die resulteerden in doelpunten.

In de tweede helft nam De Meeuwen meer risico in de verdediging, maar Drachten bleef kalm en geconcentreerd. Hylke scoorde meteen na rust met een doorloopbal, waarmee hij de stand op 10-6 bracht. Hoewel De Meeuwen nog een afstandsschot maakte, hield Drachten de controle. Noud en Hylke bleven belangrijk met hun scores, en Noud scoorde zelfs na een gemiste strafworp met weergaloze tip-in. De Meeuwen probeerde nog terug te komen in de wedstrijd, maar dankzij een strafworp van Hylke en een afstandsschot van Teije bleef Drachten ruim voor.

De Meeuwen scoorde nog drie keer in de slotfase, maar het was niet genoeg om de thuisploeg te verslaan. De eindstand van 15-13 laat zien geheel zien dat Drachten dominant was gedurende de wedstrijd, zowel in aanval als in verdediging, maar was dat zeker wel. Met deze overwinning staan ze nu vier punten los bovenaan in de competitie.

Coach Romke en Joran waren zichtbaar trots op hun team, dat niet alleen aanvallend sterk was maar ook verdedigend weinig weggaf. De volgende uitdaging voor Drachten is een thuiswedstrijd voor het kampioenschap tegen Unitas, waar ze hun sterke vorm hopen voort te zetten. Al met al was dit een mooie overwinning voor Drachten, die hun koppositie in de Hoofdklasse verder verstevigt.