Drachten C1 pakt de koppositie

Drachten pakt nipte overwinning tegen De Meeuwen

Op een zonnige en warme 11 mei stonden De Meeuwen C1 en Drachten C1 tegenover elkaar in een krachtmeting die de spanning tot het laatste fluitsignaal vasthield. Beide teams waren nog ongeslagen en wilden die status behouden in deze derde speelronde van de C-jeugd Hoofdklasse.

In de eerste helft werd al snel duidelijk dat het een intensieve strijd zou worden. Drachten kwam scherp uit de startblokken, met heren die hun schoten doeltreffend afvuurden. De Meeuwen leek daarentegen moeite te hebben met hun aanvallen, die soms rommelig oogden. Het scoreverloop gaf een voortdurende wisselwerking tussen de teams weer. De Meeuwen die met korte kansen in eerste instantie bij konden blijven kwamen uiteindelijke op voorsprong met 5-4. Drachten antwoordde met een paar rake afstandsschoten. De ruststand werd 6-7.

Na de rust toonden beide ploegen zich sterk, waarbij het rebounden verbeterde. Jelmar verving aanvallend Teije, wat een nieuwe dynamiek toevoegde aan het spel. Door Jelmar zijn sterke rebound werk kon Noud middels twee afstandsschoten de tussenstand op 7-11 zetten. Het einde van de wedstrijd naderde met een zeer spannende ontknoping. Drachten wist echter stand te houden en sleepte de overwinning binnen met een eindstand van 11-12.

Met deze overwinning behoudt Drachten zijn positie aan de top van de competitie, met De Meeuwen als geduchte concurrent op de tweede plaats. De volgende wedstrijd op 25 mei belooft opnieuw een intense confrontatie te worden wanneer De Meeuwen dan op bezoek komt in Drachten.