Drachten verliest van koploper

Drachten 1 verliest van koploper De Meeuwen 1

De wind was gaan liggen, er was geen wolkje aan de lucht en de zon maakte het aangenaam warm. Het beloofde afgelopen zaterdag een mooie dag te worden. Dat moest Drachten 2 ook gevoeld hebben toen ze het fluitsignaal hoorden, want ze begonnen ontzettend fel aan de wedstrijd. Lang wisten ze dat vol te houden waardoor ze verdiend met 15-12 hebben gewonnen. De hoofdmacht van Drachten trof koploper De Meeuwen. Beide ploegen zijn al jaren aan elkaar gewaagd, waardoor vooraf al duidelijk was dat er die dag hard gestreden moest worden voor de punten.

Traag spel en hard werken

Al vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat De Meeuwen het snelle spel van Drachten wilde vertragen door achter te verdedigen. Daar moest op zijn getraind, want het vak van Siemen-Jan kreeg dezelfde opdracht mee. Het werd een trage wedstrijd waarin beide partijen hard moesten werken voor de doelpunten. Een tijd lang ging het gelijk op, maar vlak voor rust creëerde de ploeg uit Putten toch een klein gaatje waardoor de spelers de kleedkamer in gingen met een stand van 6-9.

Net niet aanhaken

In de tweede helft kroop Drachten steeds dichterbij en kwam op 11-12. Mede door het razendsnelle doelpunt van Isis Hiemstra, die vlak daarvoor het veld binnenstapte. Dat was het moment om aan te haken, maar de gelijkmaker viel helaas niet. Hoewel Drachten nog mooie kansen creëerde, was het de Meeuwen die heel volwassen de wedstrijd uitspeelde. Ze lieten zich niet opjagen, zochten goede kansen en wisten moeiteloos af te ronden. Dat resulteerde in een redelijk geflatteerde uitslag van 13-18.

Volgende week tegen OWK

Elke week is er iets meer te zien van wat de basisspelers van Drachten 1 samen in hun mars hebben. Jullie kunnen er vanuit gaan dat ze erop gebrand zijn om dit zo snel mogelijk te laten zien. Bijvoorbeeld volgende week tegen OWK. Juich jij ze naar de overwinning?