Drachten wint eenvoudig in Oentsjerk

Drachten A1 zet nette overwinning neer in Oentsjerk en behoudt koppositie

Afgelopen zaterdag stond Drachten A1 tegen De Wâlden A1. De overwinning thuis met een eindstand van 24-13 konden we nog goed herinneren. Maar De Wâlden is een taai ploegje, dat weten de Drachtsters ook. De uitwedstrijd in het noordelijke Oentsjerk werd dan ook zeker niet onderschat.

De Wâlden begon scherp aan de wedstrijd en scoorde meteen in de eerste aanval de 1-0. Waarna Frizo daarna de score opende voor Drachten met een mooi schot 1-1.
De Wâlden verloor hun scherpte niet, ze waren bloed zuiver op het schot en kwamen al snel op een voorsprong van 4-2.
Jesper met een klein kansje onder de korf, gevolgd door Chantal met het afstandschot en Robbert met een klein kansje brengt de stand op 4-5. Voor het eerst komt Drachten op voorsprong en dat willen ze ook niet meer gaan loslaten.
We gaan rusten met een stand van 8-12.

Zoals verwacht ging De Wâlden weer achterverdedigen. Iets waar de Drachtsters in het verleden nog wel eens moeite mee hadden, maar wat dit keer keurig werd opgelost met veel gevarieerd spel. Robbert maakt de eerste treffer na rust met het afstandschot en brengt de stand op 8-13.
Jesper weer vanuit de korf en Noa van afstand zetten de stand op 9-15. Gevolgd met Meike, Chantal en Niels van afstand lopen we uit tot een stand van 10-19. In de slotfase van deze overtuigende wedstrijd maakt Anne-Nel nog een omdraaibal en gooit Jesper er nog even 3 ballen in van afstand en 1 klein kansje.

Hiermee eindigd de wedstrijd met een stand van 15-24. En zet Drachten een nette overwinning neer in Oentsjerk.
Drachten A1 is nog steeds in de race voor het kampioenschap en staat bovenaan met 19 punten gevolgd door CSL op de tweede plaats met 18 punten.
De eerst volgende wedstrijd zal plaatsvinden op 11 maart tegen OKO in onze eigen SNIJ Noord hal om 15:30.