Drachten B1 pakt belangrijke punten in Oentsjerk

Drachten B1 wint nipt van De Wâlden

De aanval begon met het vak: Jort, Figo , Floor en Jildau. De verdediging begon met het vak: Niek, Jens , Ilse en Jente. We hadden goeie kansen en verdedigde goed. Helaas naar de eerste paar minuten maakte de wâlden het eerste doelpunt, maar we herpakten ons goed en hadden  goeie kansen waar nog mooie doelpunten uit zijn gekomen.  Eerste helft is afgerond met 5-6!

We starten de tweede helft met de stand 5-6. Al in de tweede minuut maakt Jente de 5-7. Hierna ging het wat moeizamer maar maakt Jort zijn strafworp en even later een afstandsschot wat de stand 5-9 maakt. De Wâlden maakt na de vakwissel helaas al vrij snel een goal en daarna nog twee. Vanaf de 8-9 hadden we nog 16 minuten te gaan. In die laatste 16 minuten zat het in de verdediging goed dicht waardoor de Wâlden niet meer heeft kunnen scoren, maar helaas is het ons ook niet gelukt om meer te scoren. Daarom is de wedstrijd geëindigd op een stand van 8-9 voor Drachten.

Drachten B1 staat nu stevig aan kop met 8 punten uit 4 wedstrijden en kan a.s. zaterdag om 10:15 op eigen veld het kampioenschap binnen halen. De B1 heeft aan een gelijkspel genoeg maar gaat uiteraard vol voor de winst. De tegenstander: Leonidas/SCO B1.

Wil je de hele wedstrijd terug kijken? Klik dan op de video hieronder.