Drachten komt sterk voor de dag na kerstreces

De goed gevulde SNIJ noord hal was afgelopen zaterdag het decor voor de eerste zaalwedstrijd na het vrij lange kerstreces. Bijna een maand na de laatste zaalwedstrijd, die in Heerenveen jammerlijk verloren ging, had Drachten iets recht te zetten. Tegenstander Dindoa uit Ermelo was juist bezig aan een reeks van 3 achtereen gewonnen wedstrijden. Ingrediënten genoeg voor een mooie pot korfbal.

De wedstrijd begon wat stroef dit keer. Beide ploegen hadden aanvankelijk moeite de korf te vinden. Pas in de 6de minuut wist Ilse met een afstander de score te openen. In de daaropvolgende aanval van Drachten maakte ze haar tweede goal. Uit een strafworp maakte Dindoa de 2-1 maar Wim beantwoorden dit met een afstandsschot (3-1). Twee minuten later had Dindoa de stand weer gelijk getrokken en zo hadden we na 10 minuten toch 6 doelpunten genoteerd (3-3) wat alleszins acceptabel is. Anniek en Milan zorgden beiden met een afstandschot weer voor een gaatje van twee, maar een uitstarter van Anne kon niet voorkomen dat Dindoa ook nu de stand weer gelijk trok (6-6).

Met nog 10 minuten te spelen gaf Drachten voor het eerst serieus gas. Dat wil zeggen, het liet de score gestaag oplopen via goals van Anne (2), Milan en Wim, maar zat het vooral verdedigend goed dicht waardoor de Ermelose gasten er even niet doorheen kwamen. Ook een time-out van de gasten op 5 minuten voor de rust, leverde niet de gewenste ommekeer en Drachten daarentegen ging via goals van Arjen, Anne en Milan stoïcijns door met scoren. Uiteindelijk wist Dindoa vlak voor rust eindelijk weer een goal te maken, zodat beide ploegen met een 13-7 tussenstand de rust in gingen.

Na de hervatting had Drachten initieel even wat moeite om het tempo weer op te pakken. Dindoa kwam met nog twee doelpunten even terug tot 13-9. Na de 14-9 van Wim werd het zelfs even 14-12, maar daarna stokte de productie aan Ermelose zijde weer en kon Drachten opnieuw de score opvoeren. Anniek en Bente maakten een afstandschot en Anne een doorloper en een omdraaibal en het gat was halverwege de tweede helft weer 6 (18-12).

Het laatste kwart van de wedstrijd kon Drachten de voorsprong consolideren, waarbij Anniek nog 2 keer, Ilse, Bente en Wilfred eveneens 2 maal raak schoten. De gasten uit Ermelo konden hooguit mee scoren maar ze kwamen niet meer terug in de wedstrijd. Eindstand 24-17.

Omdat ook koploper SCO thuis van Tweemaal Zes won, staat Drachten nog steeds tweede in de ranglijst. Volgende week komt SCO naar Drachten voor een heus gevecht om de koppositie. Een heerlijke wedstrijd om ons op te verheugen. We hopen dan ook op een ouderwets volle hal, volgende week.