Drachten B1 blijft ongeslagen in Nijeveen

Drachten B1 komt met de schrik vrij in Nijeveen

Afgelopen weekend stond alweer de laatste speelronde op het programma voor de ploegen in een 4-competitie. Drachten B1 mocht op bezoek in Nijeveen waar het nog puntloze Dos’46 B2 wachtte. Vorige week werd de B1 al kampioen door in eigen huis met 15-7 van Leonidas/SCO B1 te winnen. Het doel was dan ook om de nog ongeslagen status ook deze laatste wedstrijd te behouden. Jens was op vakantie waardoor Kars (B2) op zijn plek startte. De bank was goed gevuld met vier C1-spelers.

In de openingsfase van de wedstrijd was het aanvalsspel van beide ploegen rommelig en slordig. De kwaliteit van de kansen en het afrondingspercentage liet vooral bij de uitploeg te wensen over. Mede door een aantal momenten van miscommunicatie en een gebrek aan verdedigende schepte kon Dos’46 tot 3-3 bij blijven. Daarna was Drachten twee keer op rij van korte afstand trefzeker en liep het uit naar 3-5. Deze stand stond gedurende tien minuten op het scorebord. Tess bracht hier vijf minuten voor de thee verandering in door de 3-6 binnen te schieten. Hierna volgde er een doelpuntrijke slotfase van de eerste helft. Dos’46 maakte 4-6, Ilse zorgde 4-7 en in de dying seconds werd vanaf de stip de ruststand bepaald op 5-7.

De tweede helft bleef het stuivertje wisselen. Hierbij bleef Drachten wel continu aan de goede kant van de score. Na een doelpuntloze periode van een kwartier maakte Jort vanaf de strafworpstip de 6-8. De doelpunten vallen maar niet aan beide kanten. Wanneer Dos’46 het naliet om de strafworp voor de 8-8 te verzilveren kregen zij de deksel op de neus. Noud schoot met nog 3 minuten op de klok de 7-9 binnen en gooide hiermee de wedstrijd in het slot. Dos’46 wist nog éénmaal te scoren en bepaalde de eindstand op 8-9

Met deze nipte overwinning heeft Drachten de ongeslagen status weten te behouden. De spelers hebben een weekje vrij en richten daarna alle pijlen op de zaal. Daar wacht een pittige eerste klasse competitie op de ploeg van coach Joran Piepers. Een mooie uitdaging op niveautje hoger dan op het veld. Tot in de zaal!