B1 wint!

Wedstrijd: Drachten B1 – Exakwa B1

Zaterdag 5 februari was het zover, de B1 van Drachten speelde de eerste competitiewedstrijd van de verkleinde competitie. De tegenstander van de B1 was Exakwa, afkomstig uit Lelystad. De wedstrijd wachtte wat langer op zich doordat de scheidsrechter niet is komen opdagen.

Na de gewachte minuten startte de wedstrijd. Na een lange 1e aanval van Drachten scoorde Exakwa uit hun 1e aanval, maar Drachten scoorde gelijk de tegentreffer door in hun 2e aanval de 1-1 te maken. Zo begon de wedstrijd enerverend. De 1e helft was gelijk opgaand en zo leek de ruststand 5-5 te worden maar door 2 goals in de laatste minuut van de 1e helft werd de ruststand 7-5 in het voordeel van Drachten.

In de 1e 10 minuten van de eerste helft werd er weinig gescoord en zo was het na 10 minuten 8-6. Na een aantal mooie goals bleef het gat telkens op 2 goals. Doordat Exakwa niet dichterbij kwam dan 2 goals achterstand eindigde de wedstrijd met 11-9 waardoor de B1 gelijk hun 1e wedstrijd verzilverde door 2 punten te pakken en hiermee bovenaan de ranglijst staan.

Volgende week revanche op Mid-Fryslân die we op het veld eerder troffen!