Spannende wedstrijd eindigt in nipte nederlaag voor Drachten C1

Op 8 juni speelde Drachten tegen LDODK in de zesde speelronde van de Hoofdklasse c-jeugd. De wedstrijd vond plaats onder bewolkte, maar aangename omstandigheden. Drachten begon met veel inzet, maar de eerste helft verliep moeizaam door passfouten wat resulteerde in veel balverlies. LDODK opende de score met een doorloopbal en een afstandsschot, wat hen op een 2-0 voorsprong bracht. Noud maakte vervolgens twee prachtige afstandsschoten, waardoor de stand gelijk werd. Helaas kwam LDODK daarna weer op voorsprong met twee korte kansen, 4-2.

Jildou wist echter snel te antwoorden met een korte kans en een strafworp, waardoor Drachten weer gelijkkwam. Maar de verdedigende druk bleef matig en LDODK maakte hier gebruik van met twee afstandsschoten. Noud was opnieuw trefzeker met twee afstandsschoten (hij zou er vandaag 8 maken), maar LDODK eindigde de eerste helft sterk met een korte kans en een afstandsschot, waardoor de ruststand 8-6 was.

In de tweede helft bleef Drachten goed meedoen, ondanks dat de duels harder werden en Drachten niet scherp genoeg was in de korfzone. Noud bracht de spanning terug met een doorloopbal, maar LDODK reageerde snel met een korte kans en een afstandsschot, waardoor het 10-7 werd. Het eerste gaatje van drie. Hylke Rienk verkleinde de achterstand met een strafworp, en daarna was het weer Noud die scoorde, waardoor de stand 10-9 werd. De gelijkmaker kwam wederom uit handen van Noud. Daar was ook LDODK weer en zij namen opnieuw de leiding via een korte kans en een strafworp. In de laatste minuten scoorde LDODK nog een afstandsschot en ook Drachten perste er nog twee doelpunten uit. Noud en Jildou scoorden nog de 13-11 en de 13-12, wat tevens de eindstand was.

Drachten werd vorige week al kampioen dus kon zich deze nederlaag permitere. In de eindranglijst is LDODK op plek twee geëindigd. De volgende uitdaging voor Drachten is de halve finale voor het Nederlands Kampioenschap tegen Refleks C1 in Harderwijk komende zaterdag. De coaches Joran en Romke zullen de ploeg deze week goed voorbereiden op deze unieke wedstrijd.