C1 wint ook tweede wedstrijd

Drachten C1 boekt spannende overwinning in regenachtig duel

Afgelopen zaterdag vond de tweede speelronde van de competitie plaats voor Drachten C1 en LDODK C1. Onder regenachtige weersomstandigheden stonden beide teams klaar voor een spannend duel. Onder leiding van coaches Romke Adema en Joran Piepers streefde Drachten naar een tweede overwinning, terwijl LDODK, gecoacht door Erwin Zwart & Rixt Bouma, revanche zocht na hun verlies in de vorige speelronde.

In de eerste helft van de wedstrijd begonnen beide teams sterk, waarbij LDODK de score opende met een korte kans, gevolgd door een relatief snel antwoord van Drachten met een afstandsschot van Jildou, waardoor de stand gelijk werd getrokken. Drachten nam daarna het initiatief met afstandsschoten van Hylke Rienk en Gerild, waardoor ze een voorsprong van 3-1 namen. LDODK scoorde ook nog een afstandsschot, waardoor de ruststand 3-2 in het voordeel van Drachten was.

Na de rust liet Drachten opnieuw hun kracht zien, met een doelpunt uit een doorloopbal van Vera, waardoor de voorsprong werd vergroot naar 4-2. LDODK gaf echter niet op en bleef scoren met een afstandsschot, maar Drachten bleef dominant met doelpunten van Hylke en Vera, waardoor de stand uitliep naar 7-3. LDODK probeerde terug te komen met doelpunten uit een strafworp en een doorloopbal, maar het mocht niet baten. Drachten behield de controle en won uiteindelijk met 7-6, waarmee ze hun tweede overwinning van het seizoen behaalden.

De overwinning plaatst Drachten op de gedeelde eerste plek in de competitie. De volgende uitdaging wacht tegen De Meeuwen C1 op 11 mei in Putten. Met betere aanvallende acties en een sterke teamspirit hoopt Drachten hun winnende streak voort te zetten.