Drachten B1 kampioen!

Drachten b1 speelde afgelopen zaterdag hun kampioenswedstrijd thuis tegen leonidas sco , in de aanval begonnen Jort, Figo, Tess en Jildau en in de verdediging begonnen Jens, Niek Ilse en Floor

De eerst 10 minuten in de aanval verliep de wedstrijd stroef maar de verdediging hield het goed dicht, pas na 12 minuten viel het eerste doelpunt maar helaas aan sco kant snel daarna volgde jort met een strafworp en was de stand 1–1. In de 5 minuten daarna volgden de doelpunten elkaar snel op en stond het 4-4, daarna volgde Jens met een doorloopbal en even later Jildau met een schot achter de korf wat de stand op 6-4 bracht. En dat is ook de stand waarmee we de rust in gaan.

Na ongeveer 6 minuten zet Jens de 7-4 op het scorebord met een mooi ringloos doelpunt, weer wat later volgt Ilse met de 8-5 en jort zet in de laatste minuut de 15-7 op het scorebord en daarmee is Drachten B1 veldkampioen!!!!!

En volgende week eindigt de B1 de competitie tegen Dos 46’ B2 en wilt u nou de wedstrijd terug kijken kijk dan op de link hieronder!