S2 wint van MF2!

Wedstrijd: Drachten 2 – Mid-Fryslan 2

Afgelopen zaterdag was de return van Drachten/Van der Wiel 2 tegen Mid-Fryslan 2. Ja, u leest het goed, dit keer ging het wel om Mid-Fryslan 2 ;). Het werd opnieuw een bijzondere treffen.

De wedstrijd van vorige week kenmerkte zich door enorm veel strijd, passie, beleving, hard werken en het vieren van mooie goals. Helaas lukte het de acht van Jaap Tilkema onvoldoende om deze sfeer door te trekken in de return. Ondanks dat Drachten/Van der Wiel 2 de bovenliggende partij was, verliep het spel moeizaam en kreeg Mid-Fryslan de kans om bij te blijven. Dit resulteerde dan ook in een 9-9 ruststand.

Na de rust liet de start van de tweede helft wat op zich wachten in verband met materiaalpech aan de Drachtster kant, wat maakte dat er uiteindelijk voor gekozen werd om één schotklok op de helft van het wedstrijdveld te plaatsen. Uiteraard met wederzijds toestemmen van de spelende ploegen. De tweede helft ging uiteindelijk na 10 minuten van start en Drachten was getergd om het aanvallend en verdedigend beter neer te zetten.

Het lukte gaandeweg de tweede helft steeds wat beter om de juiste grip te krijgen op het achterverdedigende spel van Mid-Fryslan, dit in combinatie met meer strijd en beleving zorgde er dan ook voor dat er langzaam uitgelopen werd naar een 16-12 voorsprong. In de slotfase kwam Mid-Fryslan ietwat terug, echter lukte het Drachten om de wedstrijd over de streep te trekken met een 19-17 overwinning.

Opnieuw blijven de punten in Drachten en kunnen we met elkaar vooruit kijken naar de laatste twee wedstrijden, met hopelijk uiteindelijk een wedstrijd om promotie in het vizier!