B1 speelt goed maar verliest nipt

Wedstrijd: Mid-Fryslan B1 – Drachten B1

Afgelopen zaterdag hebben we een wedstrijd tegen Mid-Fryslan gespeeld. Dit was de tweede wedstrijd in de aangepaste zaalcompetitie. Na de bespreking van Femke voor de wedstrijd gingen we nog op de teamfoto. Daarna begon de wedstrijd.

We hebben goed gespeeld met een sterke verdediging en ook een sterke aanval. Na de eerste helft stonden we met 6-5 achter doordat we onze tegenstanders aardig van het padje af hadden gekregen met ons sterke spel. In tegenstelling tot onze veldwedstrijd tegen dit team, toen gingen we de pauze nog in met een flinke 15-3 achterstand.

In de pauze kregen we een bespreking van Joran en Femke dat we vooral zo door moesten gaan als we speelde. Dat hebben we dan ook gedaan. We gingen de tweede helft met een goed gevoel in. En ook hier speelden we erg sterk. Mid frysland in een fanatiek en vooral fysiek team, het gaat er altijd hard aan toe.

De tweede helft werd dit wel heel erg, veel Drachters werden omver geworpen door te agressieve spelers van Mid-Fryslan. Het toppunt was het omverkegelen van Frizo, die wel een meter over de grond schoof. Dit maakte ons niet uit en we bleven goed doorspelen. Helaas werd onze Niek vlak voor het einde nog uitgeschakeld met een ongelukkige val op zijn knie.

Uiteindelijk hebben we de wedstrijd verloren met 14-10. Maar we zijn Grou wel verlaten met een goed gevoel, helaas wel met de nodige blauwe plekken. Als we zo door gaan kunnen we de komende wedstrijden zeker winnen