Zuur puntverlies in Grou

Drachten is niet scherp genoeg in Grou

Aangezien er afgelopen week een handje vol spelers met school in het buitenland zaten moest de strijd om plek 2 verplaatst worden. Fijn dat Mid-Fryslân hieraan mee wilde werken. Het inhaalmoment was gelukkig vrij snel: woensdag 22 maart om 17:30 uur. Na een hoop gehaast kon er om deze tijd toch echt ingefloten worden door scheidsrechter Tiemen Hansma die ook direct vanuit zijn werk naar Grou is geracet.

In de eerste helft werd al duidelijk dat de echte scherpte bij beide ploegen ver te zoeken was. Zo liet Drachten de kans om na twee minuten al op 0-1 te komen vanaf de strafworpstip liggen. Na tien minuten werd dan toch de 0-1 gemaakt door Indy. De doelpunten bleven eigenlijk de gehele wedstrijd schaars. Na een 2-2 tussenstand nam Mid-Fryslân voor het eerst een tweepunten voorsprong; 4-2. Ilse schoot vijf minuten voor rust de aansluitingstreffer binnen. In deze laatste vijf minuten miste Mid-Fryslân twee opgelegde kansen van 2,5 meter en zo bleef de ruststand haken op 4-3.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld eigenlijk niet meer. In het begin van de tweede helft was het met name de thuisploeg die het betere spel liet zien. De ploeg van coach Piepers was ongelukkig en het echte vuur ontbrak eigenlijk de gehele wedstrijd. Desondanks werd er wel hard gewerkt en bleef men doorzetten. Bij vlagen lukte het dan ook wel om er een schepje bij op te doen maar dit resulteerde niet altijd in het gewenste resultaat. Na wat wisselingen in beide ploegen en nog tien minuten op de klok was de stand 8-6. Dat was het moment voor Jens om zijn ploeg aan de hand te nemen en twee afstandschoten binnen te schieten en voor het eerste sinds de 2-2 beide ploegen weer op gelijke hoogte.

De stand is dan 8-8 waarna Mid-Fryslân helaas direct wist te antwoorden. Vanuit een vrijebal kwamen de rood-zwarten weer op voorsprong. In de Drachtster aanval erop was het Indy met een doorloopbal die de stand weer gelijk trok. Met nog één minuut te spelen kwam Drachten weer in balbezit. De aanvallers werden vrijgelaten door de thuisploeg en lieten zich verleiden tot een vroeg schot.. Dit schot werd uiteraard afgevangen door inzakkende Mid-Fryslân verdediging waardoor de thuisploeg nog een kans kreeg op de winnende treffer. Deze viel ook. Na een onnodige overtreding ter hoogte van de middellijn werd een vrijebal toegekend. De dame achter de korf werd vrij gelaten maar kreeg uiteindelijk toch de bal aangespeeld en kon vanaf 2,5 meter vrij aanleggen; 10-9. Dit was tevens de eindstand.

Zuur puntverlies voor de B1. De ploeg zal volgende week de rug moeten rechten tegen het al gedegradeerde ASVD uit Dronten.

De hele wedstrijd tegen CSL in zijn geheel terug kijken? Dat kan hieronder!